«Stand-up’ile on Eestis tekkinud külge märk, et tegemist on naljaga nalja pärast. Kui võtta stand-up’i mõiste, siis tähendab see lihtsalt püsti seismist ja võib seega olla ka väiksema nalja pretensiooniga, aga sisukam,» on Kalmet žanri omanäoliseks arendamise vajaduses veendunud. Taotlus on, et esitatav nali ei oleks üheplaaniline.
«Viis ja pool aastat oli see Monoteater, tegime Jan Uuspõlluga erinevaid etendusi, aga mida aeg edasi seda vähem uut materjali tuli. Lõpupoole kirjutasime Rein Pakuga koostöös erinevaid tekste, aga teatrit sellegipoolest enam käima ei saanud. Nüüd on POINT pointi pärast,» räägib Kermes Eestis lapsekingades etenduskunsti liigi lühikesest arenguteest.
Kinoteatri kaasamine on stand-up teatri POINT juhi ja asutaja Karl Kermese sõnul ainuõige otsus: «See oli oluline, et Andruse (Andrus Vaarik – toim.) ülesastumine võimalikult stand-up’ilik oleks, aga mitte ilmtingimata komöödia,» räägib ta eesmärgist ja toob võrdluseks Comedy Estonia tegevuse. Nende etenduste formaadid põhinevad klassikalisel läänest üle võetud traditsioonil, mis on lihtne ja tuntud Ameerikas, Austraalias, Inglismaal. «Eesti publik seevastu on väga nõudlik. Meie lähteülesanne on noppida üles ka ühiskondlikus plaanis olulised teemad nii publiku, kui ka esitaja jaoks,» räägib Kermes. Ideaal on tema sõnul see, kui publik saalis küll naerab, aga välja tulles mõtleb pingsalt käsitletud teemade üle.
Mõlema teatrimehe meelest näitab stand-up komöödia esitamine juba täna klassikaliste repertuaariteatrite näitlejate poolt, et tegemist ei ole pelgalt haltuuraga, vaid tõsiselt võetava etenduskunsti žanriga. «Vormilt on näitleja üksi laval ja räägib enda mõtteid. See on ühe lavakooli lõpetanud näitleja jaoks meeletu julgustükk,» peegeldab Henrik Kalmet juba kogenud näitleja uut positsiooni. Tema sõnul läheb stand-up’i lavadel nagu teatriski näitlejal samamoodi vaja karastatust ja teatri-koolipingis omandatud käsitööoskuseid.