Üheks ebaõnnestumise suuremaks põhjuseks pean dramatiseeringut (kavalehelt võib lugeda, et tegemist on Tiit Palu lavaversiooniga autori loal), sest vaataja fantaasiale ei jäeta absoluutselt ruumi. Kõik, mis tegelastega toimub, saab varem või hiljem verbaalse kinnituse. Ent kui teatris tuleb kõike sõnadega kinnitada, siis milleks eelistada raamatule teatrit (rääkimata sellest, et romaanis oskab Oksanen lugeja emotsioonidega manipuleerida)?
«Kui tuvid kadusid» maailma esietendus toimus 2013. aasta novembris Soome Rahvusteatris. Raila Leppäkoski lavastuse esietenduse järel kirjutasin tollal märkmikku: «Korralik töö, emotsionaalselt tühi, mind ei puudutanud. Romaan oli võimsam.» Arvustuses aga täpsustasin, et kui Oksaneni näidendile midagi ette heita, siis seda, et see on liiga jutustav: tekstiga öeldakse publikule ette või taha peaaegu kõik ära, vaatajatele ei jäeta ruumi ise mõelda.
Seega ei saa öelda, et Vanemuine kukkus Oksaneniga läbi, lihtsalt Tiit Palu kordas samu vigu, mis olid ka Soome lavastuses.
Lavastuse «Kui tuvid kadusid» keskne tegelane on Edgar Parts – mees, kes mängib kokku nii Eestit okupeerinud sakslaste kui hiljem ka KGBga, eesrindlikult libe kala ja oskuslik valetaja, näitleja number üks. Eks Oksanen olegi võrrelnud Nõukogude Liitu teatriga, kus valest etendati tõde ning eesriie eraldas vabadust ja vangistust.
Sten Karpovi mängitava Partsi muundumine limukaks toimub vaataja silme all, see kujunemine on võrreldav foto ilmutamise ajal kujutise ilmumisega fotopaberile. Kui SS-Untersturmführerʼile (Margus Jaanovits) annab aru kogenematu koputaja, kes põeb iseenda paljastamise pärast, siis KGB ohvitseri Porkovi kabinetis (Margus Jaanovits) on Parts juba proff, kes oskab anda külmi, korrektseid ja ümmargusi vastuseid. Partsi mandumine ja salakavalus on imetlusväärne.