Teid üldse huvitab folkkultuur, olen aru saanud, on see siis industriaalne või postindustriaalne.
Jah, ja nii reivimuusikat kui puhkpilliorkestreid ühendabki see, et nad on rahvakultuur, et nad tekivad ja tegutsevad n-ö rohujuuretasandil ja et seda viljelevad ikkagi rohkem või vähem amatöörid. Võib-olla see ei ole tõsi, aga minu jaoks on, minu nägemuses on need asjad nii. See mitteprofessionaalsuse aspekt mind üldjuhul huvitab. Kui vaatame sedasama Rolling Stonesi «Gimme Shelterit», näeme ka, kui heas mõttes amatöörlik see live on võrreldes asjadega, mis hakkasid toimuma, kui tööstus korralikult asjale käpa oli peale saanud. Heli oli vilets, valgus oli vilets, aga asi oli uus, kõik olid huvitatud ja lummatud.
Kuidas te ise ennast näete või defineerite – olete te kunstnik või etnograaf/teadlane?
Ma ei ole professionaalses mõttes tegelikult üldse midagi. Kunst on tänapäeval selline asi, kus sa võid põhimõtteliselt teha mida iganes. Aga kuna kunstnikuna ma teenin endale leiva lauale, siis võib öelda jah, et olen kunstnik.
Õppisite te ülikoolis hoopis kunstiteadlaseks, spetsialiseerudes barokile.
Peamiselt hispaania ja itaalia barokile maalikunstis. See oli äge, meeldis väga. Kunsti ma otseselt õppinud küll ei ole. Nii et amatöör. Olen teinud, mida olen osanud. Aga kunstikoolis ei peagi käima. Nagu filmirežissöör Werner Herzog ütles kunagi, et filmikoolis ei pea käima. Koolis ei pea käima (naerab). Või noh, eks natuke ikka peab. Kunstiülikoolis või ilmselt mis iganes ülikoolis käimisega on muidugi see pluss, et see loob sulle mingi suhtevõrgustiku. Oma ülikoolikaaslastega oled sa võib-olla ülejäänud oma elu sõber ja sellest võib olla palju kasu. Teen asju kultuuris ja kultuuriga, oleks ilmselt kõige õigem määratlus, aga pigem eelistan jätta need asjad ise määratlemata.