Baskini lahkumisega on lahkunud viimane 1950. aastate Suure Draamateatri Suurte Meistritega kaasamänginu ja nende kõrval suurmeistriks kujunenud meesnäitleja. Aegade sidet hoiavad veel vaid Linda Rummo ja evergreen Ita Ever.
Kuid see oli Maestro väga ammune ja esimene elu, mida mäletavad tõesti veel vaid väga vähesed. Järgnes vangipõli, mille «põhjustes» olid erootika, poliitika ja inimlik kadedus nii keeruliselt kokku segatud, et kahtlen, kas tõelisi põhjusi teadis lõpuni peategelane isegi, ning kunstilise ülikooli lühikene aeg legendaarse Nikolai Akimovi juures Leningradis. Tagasipöördumine 1968. aastal draamateatrisse tähendas komöödiatähe ja estraadikuninga võidukäiku ning «Meelejahutaja» loomist.
1979. aastal kostis minu kui ENSV kultuuriministeeriumi teatrite valitsuse juhataja kõrvu, et Baskin kavatseb salaja uut teatrit luua. Kaebused lähtusid draamateatri lähistelt. Nõukogude Liidus võis teatrit luua aga vaid NLKP keskkomitee poliitbüroo otsusega ja oli seega – eriti inimesel, kes polnud kompartei liige – lootusetu. Paraku jätkus Baskinil koos tollase filharmoonia direktori Tiit Kolditsiga kavalust haarata noor teatribürokraat oma intriigi kaasosaliseks ja nii valmiski skeem, kuidas nööbi külge mantel õmmelda. 1980. aastal avati kõigi hirmunud pahasoovijate kiuste ENSV Riikliku Filharmoonia stuudio nimega Vanalinna Stuudio, sest «stuudioid» võis filharmoonia avada ka ilma Moskva loata nii palju, kui kulus.
Viiekümneaastane Eino Baskin, kelle kohta üks kõrge parteitegelane oli just (seoses juubeliga) öelnud, et tiitleid ja tunnustustust saab see mees vaid üle tema laiba, sai järsku oma teatri, ning tollastes oludes oli see vähemasti ime, kui mitte kangelastegu. (Muide, sama «petuskeemi» kasutati aasta hiljem ka ajakirja Teater. Muusika. Kino loomisel.) Ja vaatamata sellele, et tegemist oli mitte ainult komöödiateatri, vaid tegelikult satiiriteatriga (meenutagem lavastusi «Ei mingit kahtlust» (Mihhail Žvanetski, 1980), «Toimik» (Aleksandr Suhhovo-Kobõlin, 1982), «Kes on süüdi» (Žvanetski, 1983), «Kolmest kuueni» (Aleksandr Tšhaidze, 1984). Tulid ka tiitlid – 1984. aastal sai Baskinist ENSV teeneline kunstnik ja 1988. aastal rahvakunstnik, ning ei maksa rääkida, et need polnud talle olulised.