Lihtsustatult öeldes ühendab nomineeritud teoseid soov leida vastus küsimusele, kuidas peaks elama ja kas on nüüdisaegses maailmas võimalik ellu jääda. Seega võiks öelda, et tegemist on eksistentsialistliku kirjanduse esindajatega. On see määratlus kirjandusteooria seisukohast õige või väär, pole tegelikult oluline, sest peamine on hoopiski see, et kõik kuus +1 raamatut (kuus autorit, Kausilt on nominatsioonis kaks raamatut) on head ning ärgitavad mõtlema.
Kui otsida veel ühiseid jooni, siis kõik raamatutes leiab head nalja, sellist eestlasele sobivat eneseirooniat ja naabritele ärapanevat huumorit.
Maarja Kangro «Hüppa tulle» on tabava ja terava ning väga täpselt doseeritud iroonia suurepärane näide. Kangro novellikogu keskne tegelane on iseseisev, eneseteadlik noorem (keskeale lähenev) naine (lugedes tuleb vägisi silme ette autori keha ja kõrvus kumiseb tema hääl), kellega juhtub frustreerivaid, samas (haledalt) naljakaid asju.
«Hüppa tulle» on algusest lõpuni lugejat kinni hoidev lahe ja äratundmist pakkuv lugemine. Elulised «Armas haamer» ja «Atropose Opel Minerva» muudavad nauditavaks hoogne ja jaburvaluline pinge ning koomika. Muhedalt (enese)iroonilise klassi(edu)ühiskonna peeglina mõjuvad aga «Mõisas ehk hüppa tulle» ja «Luule!» tsükkel.
Kätlin Kaldmaa «Väike terav nuga» on juba kujunduslikult krutskilik, samas kandub väline vorm edasi ka sisusse (kuigi oli alguses vastupidi, kuid lugejale mõjub siiski kõigepealt kujundus). «Väike terav nuga» on samuti novellikogu, ent mõjub peaaegu romaanina, mille peatükid on segi paisatud. Raamatu hitt on intrigeeriv «Tsöölibaat», sest mõjub pihtimuslikuna (aga sugugi mitte nutusena). Ajastuportree, mis on samas täiesti ajatu, on aga «Kui poisid tulid». Kokkuvõttes terviklik ja väga tugev kogu.