Ilmar Raagi kaitseväeteenistust kujutav teleseriaal «Vabad mehed» mehed mõjub tõetruult, olles kasulik ja rahustav vaatamine nii ajateenistust ootavatele noortele kui ka südant valutavatele emadele.
Poisid saavad teada, et kaitseväes ei oota neid ees tühi ajaraiskamine, ja emad saavad kindlustunde, et ajateenistus on küll karm, aga siiski õiglane ja inimlik.
«Kuulab siia, kuuleb rutem, mõtleb rutem, vastab rutem, liigub rutem.» Veebel Tormi lihtsad ja selged juhendid aitavad üpris molu olekuga verivärsketel kutsealustel kiiresti mõista, millised reeglid kehtivad Eesti kaitseväes. Sama tempokalt saavad vaatajad teada, mida teevad noored mehed ajateenistuses: jooksevad, pumpavad, roomavad, kaevavad.
Väeosa sööklas lõunaks pakutavat pikkpoissi näidatakse reklaamfilmilikult nii suures plaanis ja nii isuäratavana, et ajab lausa suu vett jooksma. Siis tuleb veebel Torm oma lõppematute imetegudega, millest kurdi mehe kuuljaks muutmine ja raskelt haavatule jalgade alla kasvatamine on alles algus.
Kuna Raagi filmiloomingus mängib noorte vägivald kindlat rolli, ei pääse me ka uues seriaalis verise ninata.
Mürmekofoobia (hirm sipelgate ees – toim) all kannatavat Mahepuud tabab paanikahoog, millest haaratuna tungib ta kallale seriaali peategelasele Raigo Pärjale, kes vastastikuse nn halgude allapanemise käigus on toonud oponendi voodisse sipelgapesa.
Rüselusse sekkunud Kristo Kriis, jobu olemisega kultuurihuviline poiss, saab oma seljatagust kaitsvalt Mahepuult vastu nina. Veritseva nina tõttu leiab Kriis tee laatsaretti, kus ta muutub ühe kaadrivahetuse jooksul jäätist limpsivaks simulandiks. Kriisi plaasterdatud nina ei lahku ekraanilt ka seriaali teises osas ning tõotab hakata vaatajaid kummituslikult jälitama kõikides järgnevates seeriates.