Ma ei muretseks väga palju müügi pärast. Olgugi et küsimus «Kui paljud loevad?» on oluline, mängib mu jaoks mõnevõrra suuremat rolli küsimus «Kes loevad?». Peaasi, et loetaks tähelepanelikult, süvenenult. Samas on mul muidugi hea meel, et «Tallinna kaart» on juba mõnda aega läbi müüdud ning «Ma olen elus» hakkab ka poodidest tasapisi otsa saama.
Miks oleks hea olla rahvakirjanik?
Ma arvan teadvat, miks on hea olla lihtsalt kirjanik. Kirjandus on üks viis lugusid jutustada. Need lood ringlevad, muunduvad, ajavad nahka, segunevad ja leiavad uusi vorme, neid lugusid saab lõpmatult jagada ja paljundada.
Kirjanduse lood teeb eriliseks nende paratamatu seotus väga olulise suhtlusvahendiga, keelega – kirjandusest leiab loendamatu hulga jutustusviise, kuid keel seab neile kõigile raamid. Hea kirjandus järgib ja jälgib küll keele piire ja piirjooni, kuid ometi ka mängib nendega, nihutab neid siia-sinna, kirjandus keelitab ja peibutab keelest välja uusi võimalusi, nii et aeg-ajalt vilksatab keele vahelt tegelikkus. Sellised hetked on ühtaegu pimestavad ja valgustavad.
Kuhu edasi, mis on järgmised plaanid? Kas rahvakirjanikuks saamine?
Mul ilmub sügisel jutustus, mille pealkirjaks on «Tõrv». Tundub, et viisin selles teoses lõpule protsessi, mis algas romaani «Ma olen elus» kirjutamisega, kus ma ei tõuganud enam lugu tagant, vaid lugu tõukas tagant mind. Õpikute vahelt tõlkisin soome kirjaniku Tommi Kinnuse romaani «Nelja tee rist», mis ilmub varsti «Moodsa aja» sarjas. Praegu olen hakanud tasapisi kirjutama libretot Märt-Matis Lille uuele ooperile. Korraldan koos heade kaaslastega festivali HeadRead. Oleme hakanud bändiga uut materjali lindistama.
Nii et mul lihtsalt pole aega ega mahti rahvakirjanikuks hakata.
-------------------------------
-------------------------------