Üks otsustamismeele olulisemaid katsepolügoone on loomulikult nüüdisaegne supermarket. Mul on poes käies alati otsustamisega raskusi, kaupa on palju ja tuleb leida endale sobiv. Vahel mõtlen, et oleks neid asju vähem või lausa üks, nagu nõukaajal, oleks kõigil kergem – vähem otsustamist. Vahel kohe ei taha otsustada, sest see tundub olevat pisut käsu või sunduse moodi. Otsustamise sunnitöölaager.
Kas mitte Slavoj Žižek või keegi teine meie aja suurtest kommentaatoritest pole öelnud lausa nii, et kõik need pidevad otsustamised väikeste valikute üle asendavad seda, et päriselt ja olulisemates asjades sul ikkagi suurt otsustusõigust ei ole.
Cabaret Rhizome’i «Otsuse anatoomia» on interaktiivne lavastus, kus publik samuti peab pidevalt otsustama, sest nendest otsustest sõltuvad omakorda lavastuste tegelase otsused, millest omakorda sõltub nende elu. Kellegi elu on meie kätes ja me saame seda nupule vajutamisega suunata. Justkui.
Lugu, mida Cabaret Rhizome meile oma Erinevate Tubade Klubi nime kandvas elektroonilises tubateatris jutustab, on tegelikult väga lihtne, vahest isegi skemaatilinegi. Kahel noorel inimesel sünnib suhteliselt juhuslikult laps, mille tõttu nad otsustavad perekonna luua. Nad peavad hakkama vastu võtma otsuseid, et nende lapsel ikka kõige paremini läheks. Pilt pildi haaval see elukene seal veereb, justkui ühte teokarpi kokku surutud väike «Õnne 13».
Lavastus sünnib laval nagu kord ja kohus, ent seda saab vaadata televiisorist, kuhu lavategevus kandub. Vaataja osaks on siis elutoalaadses paigas istuda, telekast kogu sündmust jälgida ja kui selleks võimalus antakse, otsustada, millise valiku vanemad või hiljem ka laps võimalike hulgast valivad. Niimoodi areneb lugu ja ühtede inimeste elu arengukõver.