/nginx/o/2015/03/27/3910155t1h5ec8.jpg)
Sõitsin Varssavisse loenguid pidama ja panin kotti Kivastiku uue raamatu «Autoportree naise ja hobusega». Varssavisse. Lennukiga! Ma olin viimati Varssavis täpselt üheksateist aastat tagasi. Rongiga ja läbisõidul. Ikka läbisõidul nagu kõik eestlased: Berliini, Viini, Münchenisse, koju… Kuhu iganes! Poolast ei saanud ju üle ega ümber – 1000 kilomeetrit, kõik kirusid. Kuradi Poola, tohutu lahmakas!
Kivastiku esimene lugu «Angeliki» rääkis sellest, kuidas stsenarist Paul maandus Nizza lennuväljal, et võtta osa East Drafti workshopʼist Cannesʼis. Nizza ja Cannes! No mis me räägime! Mina maandusin Varssavis. Aga East Drafti workshopʼi korraldasid ikkagi poolakad Izabella ja Malgorzata. Nii, tähendab, Paul läks sinna Cannesʼi workshopʼile ja sattus korraldajate säästurežiimi tõttu ühte hotellituppa elumees Elvisega, Sloveenia režissööriga. Ilus mees, kuulus mees – naiste unistus: «viimane iPhone ja musta värvi riided. Snoob ruudus!». Aga mitte see pole põhiteema. Paulile hakkas kohe esimesest hetkest meeldima kreeklannast produtsent Angeliki. «Ja kena! Mis kena? Ilus suisa!» Aga ta ei saanud seda ilusat Angelikit kuidagi kätte. Kogu aeg see naine läks kuhugi või oli kadunud või oli Paul uje ja jäi lihtsalt hiljaks. Elvis püüdis Pauli kantseldada, elu õpetada – kuidas naistega peab ja mis naistele meeldib. Nii nad jõid seal Cannesʼis roppu moodi terve nädala ja Paul lootis ikka ainult Angelikit üles leida, kätte saada. Aga ei saanud. Mul oli Paulist tõsiselt kahju. Sest mulle tundus, et see stsenarist Paul polnudki Paul, vaid ikka Kivastik ise, T-särgis ja tekstastes, mitte nagu snoob Elvis. Ühesõnaga, see Paul ja Kivastik läksid mu kujutluses lootusetult segi. Ma lendasin Varssavisse ja lugesin ja mõtlesin, et Mart, mis sa jamad selle Angelikiga! Sa sured lihtsalt ära, kui jood ööd läbi ja ei maga ja hommikul on jälle workshop ja sa pead rääkima oma stsenaariumist Philile ning Richardile. Pole mõtet! Sain aru küll, et see ei olnud ju Kivastik, see oli Paul – Kivastiku novelli peategelane. Aga Kivastik kirjutab nii kuradi hästi, et sa lihtsalt loed ja usud, et see kõik ongi päriselt. Nii hea on lugeda. Tekst voolab nagu õlu ja Kivastik jutustab. Loed ja nurrud – puhas muusika!