21.–26. maini Peterburis toimunud Eesti filminädala (korraldajaks Eesti peakonsulaat Peterburis, Eesti saatkond Moskvas, Eesti kultuuriministeerium, kino LENDOC, filmiklubi Cinemafia ja telekanal Sankt-Peterburg) plaan näidata filme «1944» ja «Risttuules» mõjub «suure võidu» tähistamise taustal julgustükina, isegi teatava provokatsioonina. Tõsi, esimest filmi nägid vaid kutsutud külalised.
Eesti kultuuriesindaja Venemaal Dimitri Mironov tõdeb, et filmide näitamist ei pidanud nad kuskil kooskõlastama. Põhjus, miks Elmo Nüganeni «1944» said näha vaid kutsetega külalised, oli süütu – tegemist oli saatkonna vastuvõtuga ja kutsututele (kultuuriinimesed, ajakirjanikud, filmitegelased jt) tuli garanteerida istekoht. Vastuvõtt oli ka põhjuseks, miks filmile ei järgnenud avalikku arutelu, mis kõigi teiste linateoste puhul kujunes paarikümneminutiliseks kiidukõneks Eesti näitlejate ja filmitegijate aadressil.
Peterburi ülikooli dotsent Vladimir Kuznetsov hindab saali reaktsiooni «1944-le» siiraks, aplaus oli tulnud südamest. «Oli näha, et see polnud lihtsalt nii, et inimesed vaatasid filmi ära ja siis unustasid. Vastupidi, oli näha, et paljud jääavad sellele veel kauaks mõtlema ja see võib muuta koguni arusaamu sõjast.»
Kuznetsov tunnistab, et ka temale mõjus film ootamatuna, aga talle väga meeldis Nüganeni lähenemine. «Sest kui lähed vaatama filmi sõjast, siis kujutad ette, et lähed vaatama, kuidas üks riik sõdib teise riigi vastu. Pole oluline, mis riigid need on, mis rahvused. Sõjas on alati võitja ja võidetu. Minu arvates õnnestus «1944s» autoril sõda täiesti uuest küljest näidata – selles filmis näidatakse inimest ja seda, et ka sõjas jääb inimene ikkagi inimeseks. See film ei jätnud kedagi ükskõikseks ja paneb mõtlema, et kuigi sõjas võidavad ühed teisi, kannatavad mõlemad pooled. See on väga hea film. Filmi lõpus antakse lootust, et vaatamata kõigele elu jätkub. Elada on vaja. Kõik läheb mööda, aga mitte mingil juhul ei tohi seda kõike unustada, et midagi sellist enam mitte kunagi ei korduks.»