«Tulevikumaa», 2015, kinodes alates 29. maist
Lavastaja ja stsenarist Brad Bird (kaasstsenarist Damon Lindelof), osades George Clooney, Britt Robertson, Hugh Laurie, Judy Greer jt
See peegeldus ka tolleaegses ulmekirjanduses. Ilmus muidugi palju düstoopilisi teoseid, kuid üldine toon maalis tulevikku roosades toonides, kuldse servaga. See kehtis mõlemal pool raudset eesriiet ilmunud raamatute kohta. Üldiselt oli selge, et 21. sajandil on meil kõigil robot-koduabilised, taevast täidavad aatomimootoriga lendavad autod ja nädalavahetuseks sõidame Marsi mägedesse suusatama. Tulevik, mis kunagi kätte ei jõudnud.
Meie elamegi 21. sajandil, meie ülesanne on olla unistuste vääriline. Nende ulmekirjanike mälestuseks sõidan ma elektrirattaga, suitsetan elektrisigaretti (Ray Bradburyle oleks see sõna meeldinud) ja kannan taskus pisikest laserit, sest kindlasti kirjutas kuskil keegi, kuidas 21. sajandil astus tegelane tänavale ja kohendas oma taskulaserit.
Brad Birdi («Imelised», «Võimatu missioon; variprotokoll») eelmisel nädalal kinodesse jõudnud film «Tulevikumaa» tegelebki just tulevikuteemaga. Millised tulevikud on üldse võimalikud? Millest sõltub mõne võimaliku tulevikuharu aktualiseerumine?
Filmi kaks peategelast Frank Walker (George Clooney) ja Casey Newton (Britt Robertson) käivitavad sündmustiku videoblogina, milles nad meenutavad oma seiklusi. Nii et tegemist on omalaadse raamjutustusega.
1964. aastal puutub tehnikahuviline poisike Frank kokku ühe teatava rinnamärgiga, mis viib ta imelisse paralleelmaailma, sellisesse tulevikku, nagu Disneylandis seda 1955. aastal avatud Tulevikumaal kujutati. Film on muidugi ka Disney stuudio toodang.