Nagu vastu Maad põrganud UFO, on kontserdimaja kirjeldatud ja see on täitsa adekvaatne kirjeldus. Kokkupõrke tagajärjel känkra kiskunud metalli ehitis ka meenutab. Prantsusmaa on pikkade sotsialistlikke traditsioonidega riik ja teeb palju selleks, et kõikvõimalikku sotsiaalset kihistumist murda. Metroorong, mis kontserdile viis, oli rahvastatud peamiselt musta Aafrika või Põhja-Aafrika päritolu inimestega. Kontserdisaalis oli koosseis etniliselt küll ühekülgsem, kuid mitte päris ühekülgne. Valitses sundimatu meeleolu, üldse mitte elitaristlik. Meeldiv. Piletid on samuti väga odavad –10–40 eurot.
Läbi võrgustatud akende paistab maanteeviadukt ja sellel energiliselt sagivad autod. See on ilu. Justkui mõnes Jean-Luc Godardi 1970ndate perioodi ülieksperimentaalses marksistlikus või maoistlikus ühiskonna automatiseerumist kritiseerivas filmis, kus näidatakse näiteks pool tundi maanteed, mille otsa lõigatakse mõnd Bachi või Mozartit mängivat orkestrit, ja siis näidatakse jälle maanteed.
Philharmonie asub Parc de la Villette’is, mis on suuruselt Pariisi kolmas park. Pargi on disaininud šveitsi päritolu dekonstruktivistlik arhitekt Bernard Tschumi ja pargi idee, nagu dekonstruktivistidele kombeks, oli ümber pöörata sisemine ja välimine ning muuta koht mitte-kohaks. Kuna tegemist on mitte-kohaga või läbikäigualaga, saab sinna sobitada igasuguseid objekte, nagu ka Nouveli või siis mitte-Nouveli kontserdimaja. Ütleme nii, et sellises kohas on õhku hingata – see on tänapäevane koht, mis miksib ajalugu, popkultuuri ja modernistlikke planeeringuid.
Selles pargi osas end sisse sättinud Cite de la Musique ehk muusika linn, kus on lisaks filharmoonia majale veel erineva kasutusjuhendiga kontserdisaale, muuseume, kuulus Pariisi konservatoorium jne. Cite de la Musique’i taas utoopilise võimekusega idee – aga prantslased ongi utopistid – pärines kuulsa dirigendi, helilooja, ühiskonnategelase ja üldse väga karismaatilise ja autoriteetse mehe Pierre Boulezʼ peast. Tema idee oli luua selline (uue) muusika ideedesõlm või taimelava. Cite de la Musique’is oli võimalik vaadata ja kuulata ka Pierre Boulezʼle pühendatud näitust.