Sel suvel toob Rakvere teater lavale Arto Paasilinna võrratul raamatul põhineva lavatuse «Maailma parim küla». Teatriblogis jälgime lavastuse sündi.
Teatriblogi vol 6: nukumäng
Küla vaatamisväärsustega tutvumas
Olen eelnevalt mõnes postituses maininud, et «Maailma parima küla» lavastus ühendab endas mitmeid etenduskunste, nende hulgas näiteks nukumängu. Võib tunduda, et mis erilisi oskusi nukkudega mängimine ikka nõuda võiks, kuid – võta näpust – ka seda tuleb õppida! Oma teadmisi käis tudengitega, kes hakkavad lavastuses nukkudega mängima, õpetamas Mait Laas. Mait on peamiselt tuntudki oma animafilmide poolest.
Lavastaja sõnutsi on nukumäng sama oluline kui põhilaval toimuv, seega peavad mõlemad olema tehniliselt head ja veenvad. Arvestada tuleb teatud tinglikkusega, kuid see ei tohiks segada loo jutustamist. Omaette on maketil toimuv nagu liikuv maal, millele loevad häält peale näitlejatudengid. Tegelikult kannab iga maal endas jutustust. Loo pikkus oleneb sellest, kes maali ees parasjagu seisab ja kui palju ta oskab teost enda jaoks lahti jutustada. Nukumängu juures on tähtis mängijatel selgeks teha, millega nad vaatajat võluvad, millise liigutusega annavad nad edasi nuku emotsiooni ja motiveeritust.
Miks nukud ja millised nukud, vaata siit.