Endist Pink Floydi lauljat ja laulukirjutajat Syd Barrettit peeti geeniuseks. Ekstsentriliseks geeniuseks, kellele meeldisid nii absurd kui LSD. 1970. juuni alguses astus ta esimest korda ligi pea kolmeaastast vaheaega taas lavale. Üks viimastest kordadest, mil teda laval nähti, oli koos Pink Floydiga. Ta oli tol korral enne lavale minekut endale rahustit juustesse purustanud ja prožektorite soojas valguses hakkas kogu kraam esinemise ajal mööda tema nägu alla voolama. Sydi nägu justkui sulas. Mõned räägivad, et see jutt ei ole tõsi, sest Syd nüüd vaevalt vajalikke tablette niimoodi raisanud oleks.
Küll aga on tõsi, et Pink Floyd temast järk-järgult loobus, kuna Sydi käitumine muutus liialdava LSD tarvitamise tõttu etteaimamatuks. Psühhedeelia oligi kaootiline, kuid Syd oli muutunud natuke liiga kaootiliseks, oli väljunud selleltki elliptiliselt orbiidilt. Fännidele see kõik isegi meeldis, kuid teistele bändiliikmetele mitte nii väga.
Extravaganza 70 nimelise klubi lavale läks Barrett koos bändiga, mille üks liikmeid oli Dave Gilmour, mees, kes Sydi põhimõtteliselt Pink Floydis välja vahetas. Mõni aeg varem pärast hullumajast välja saamist oli Syd kolinud muide korterisse, mille aknad olid täiesti juhuslikult Gilmouri akende vastas. Gilmour aitas ka Barretti soololugusid produtseerida, kuid tõdes, et see kõik on väga keeruline. Geniaalsete ideevälgatuste üle domineerisid paraku hetked, mil miski koos ei hoidnud. Mingis mõttes oli Sydi aitamine teiste pinkfloydlaste jaoks rohkem sotsiaaltööprojekt kui kunstiline väljakutse. Sydi sooloplaadid ongi täpselt nii ebaühtlase kvaliteediga, nagu ma kogu protsessi varem kirjeldasin, kuid nende mõju eriti hilisemale indierock'ile on olnud suur.