Tema käeulatuses oli telefon, millega ta totaalselt põletatud olekus vanadele sõpradele üle terve maailma kõnesid võttis, et veenduda kellegi emotsionaalses kohalolus. Et kusagil seal, telefoniliini kauges otsas on keegi inimene, kes räägib, vaikib ja hingab. Surmakuupäevaks on märgitud 10. juuni ja põhjuseks kokaiini ja rahustite üledoos. Tegelikult oligi tal järgmisena plaanis vändata film mingisuguse obskuurse 20. sajandi alguse itaalia romaani järgi, mille pealkiri oli «Kokaiin».
See kõik pidigi nii minema. 37-aastaselt surnud Fassbinder rääkiski, et tema eesmärk on elada intensiivselt ja kiiresti. Ja muutuda koledaks. «Ma tahan olla koledana ajakirja «Time» kaanel.». Kogused, millega režissöör päevas ennast mürgitas, olid muidugi võimsad. Kolm grammi kokaiini, natuke heroiini, pudel viskit, mõned õlled, sada sigaretti, mitu peotäit rahusteid pluss kolm neljakäigulist söömiskorda. Ja seda ajal, mil ta töötas. Kuigi jah, töötas ta pidevalt. Tegi ikka nii kaks-kolm filmi aastas ja tasemel langeda ei lasknud.
Fassbinderil oli superhea muusikamaitse ja see on ka üks põhjus, miks me temast selles rubriigis räägime. Tema absoluutseks iidoliks oli Elvis Presley. II maailmasõja lõpuaastal sündinud Fassbinderi pelgupaigaks lapsena oli kino, kus näidati muidugi ameerika filme, neid suuri unistusi. Ja ameerika kultuuri kohal säras 1950ndatel ikka Elvise nimi. Kui nüüd veel ameerika kultuurist või tolleaegsest popkultuurist või massikultuurist rääkida, oli Fassbinder üks saksa uue laine režissööre, mille jaoks oligi tähtis just Ameerika Ühendriikide kommertskinole vastandumine. Tegelikult küll nii vastandumine kui ka imetlus.