Klaaspärlimängu korraldajad peavad Tartut parimaks festivalilinnaks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kristel Trell
Copy

«Lisapalaks kõlab Heino Elleri «Koit». Eller oli ju Tartu poiss,» teatas teisipäeva õhtul Philipsi sümfooniaorkestri ees Klaaspärlimängu 2015 viimakseks ettekandeks käed tõstnud maestro Neeme Järvi.

Klaaspärlimängu lõppakord oli võimas: Jaani kiriku võlvide all kõlasid Mahleri viies sümfoonia ja Tulilinnu süit maestro Järvi ja tema suveakadeemia õpilaste juhatusel, ning tartlastest kontserdipubliku ovatsioonid ei tahtnud sugugi lakata.

Festivali kunstiline juht Peeter Vähi ning produtsent Tiina Jokinen kinnitavad, et jäid tänavuse festivaliga väga rahule. «Kõik need aastad, mis oleme Tartus olnud, oleme jäänud väga rahule nii esinejate, festivali kulgemisega kui ka Tartu publikuga, kes meie festivali usaldavad,» räägib Vähi. «Tartu on Klaaspärlimängu festivali tegemiseks parim linn!» täiendab Tiina Jokinen. «Siin on väga hea ja teadlik publik, ükski kontsert pole jäänud tühjaks ja inimesed, kes kontserdile tulevad, teavad täpselt, mida kuulama tulevad.»

Igal Klaaspärlimängul on olnud ka 3-4 esiettekannet ning püütud tutvustada muusikailma erinevaid külgi: näiteks toodud põnevad nüüdismuusikaettekandeid, tänavusel festivalil miksis klassikateoseid latiinorütmidega Kuubalt pärit DJ Nrike.

Vähi sõnul tahetakse Klaaspärlimängu enamvähem niisugusena - nädal aega ja paar kontserti päevas - hoida ka edaspidi. Muusikaliselt ei plaanita publikule mingeid šokeerivaid vaatemänge pakkuda. «Klaverit me kindlasti põletama ei hakka,» muigas Vähi.

Tagasi üles