Kui heal tasemel Birgitta festival rahvusvahelises mastaabis on?
Kui võrrelda Birgitta festivali näiteks Peterburi Maria Teatri festivaliga või Soome Savonlinna ooperifestivaliga, siis on loomulik, et meie eelarve on palju väiksem, seetõttu on ka võimalused piiratud. Ooperi tegemine on kallis ja nõuab meeletut eelarvet, seepärast ei saa me iga maailmakuulsat muusikut kutsuda.
Kunstilises mõttes on Birgitta festival minu arvates väga heal tasemel ja täiesti konkurentsivõimeline. Arenguruumi muidugi jagub – tuleks mõelda veel hoolikamalt, milliseid lavastusi teha ja kuidas publikule veel suuremat elamust pakkuda.
Joseph Haydn, lavastatud oratoorium «Loomine».
Maailma loomine otse publiku keskel. Interaktiivne muusika- ja draamaetendus, kus tantsud, akrobaatilised trikid ja muusika ühinevad visuaalfüüsiliseks poeesiaks.
Dirigent Risto Joost, lavastaja Ran Arthur Braun (Iisrael).
Nikolai Rimski-Korsakovi «Šeherezade».
Idamaa eksootika «1001 öö» muinasjuttudes ja Altai sõjaka rändhõimu pöörased emotsioonid pakuvad publikule värvikat lavapilti ja ägedaid tantse.
Aleksander Borodini «Polovetside» tantsud.
Natalia Satsi nimeline muusikateater Moskvast koos legendaarse Mihhail Fokini koreograafiaga.
Federico Fellini filmi «Orkestriproov» järgi valminud muusikaline etendus.
Vaimukas nägemus pillimeeste ja dirigendi elust. Dirigent Giuseppe Verdi tütre lapselapselaps Simone Fermani.
Giuseppe Verdi ooper «Aida».
Vanemuise teatri, Pärnu rahvusvahelise ooperimuusika festivali PromFest ja Birgitta festivali koostööprojekt.
USA ja Iisraeli kaasaegne tants – «Killer Pig» ja «Wonderland».
The Inbal Dance Theatre Company ning LEV Dance Company.
Lavastatud galakontsert «The Passion of Broadway».
Laval on maailmastaar Barbara Hendricks.