Saada vihje

Linnateatrist lahkusid Eelmaa, Võigemast ja Kalmet

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kultuuritoimetus
Copy
Adolf Šapiro lavastuse «Tagasitulek isa juurde» proovis, lavastajat kuulavad Külli Teetamm, Lembit Ulfsak, Anne Reemann ja Epp Eespäev.
Adolf Šapiro lavastuse «Tagasitulek isa juurde» proovis, lavastajat kuulavad Külli Teetamm, Lembit Ulfsak, Anne Reemann ja Epp Eespäev. Foto: Siim Vahur/Linnateater

Möödunud hooaja lõpus ei pikendanud oma lepingut Tallinna Linnateatriga omal soovil Aleksander Eelmaa, Priit Võigemast ja Karl-Andreas Kalmet, ent teatri kinnitusel näeb kõiki kolme nende  lavastustes ka sel hooajal – edasi mängitakse rollilepingute alusel. Uusi näitlejaid-lavastajaid truppi ei lisandunud, küll aga tervitab Linnateater oma ridades sel sügisel üle mitme aasta taas peakunstnikku, kelleks on alates 1. oktoobrist Reet Aus.  

Alanud hooaeg on Tallinna Linnateatrile juubelihooaeg, 13. veebruaril tähistakse 50. sünnipäeva. Sel puhul vaadatakse rea eriüritustega Teatrisõprade klubis teatri ajalukku ja telgitagustesse, ilmus Pille-Riin Purje mälestusteraamat «Olla!».

Adolf Šapiro lavastuse «Tagasitulek isa juurde» proovis, lavastajat kuulavad Külli Teetamm, Lembit Ulfsak, Anne Reemann ja Epp Eespäev. Foto: Siim Vahur/Tallinna Linnateater

Lavastuste poolest on tegu erilise hooajaga, mis algab lausa kahe välislavastaja tööga (Adolf Šapiro ning Madis Kõivu «Tagasitulek isa juurde» ja Adrian Giurgea ning Rodney Acklandi «Veider orkester») ja samuti saab näha uusi töid kõigilt trupis olevatelt lavastajatelt: Elmo Nüganenilt, Paavo Piigilt ja Diana Leesalult. Samuti vaadatakse julgemalt Laia tänava majadest väljapoole uute mängupaikade leidmise mõttes – lisaks Salme Kultuurikeskusele on siht leida veel teisi ja kolmandaidki mängupaiku. 

Linnateatris mängib Ulfsak

16. septembril esietendubki Adolf Šapiro lavastuses Madis Kõivu «Tagasitulek isa juurde», peaosas on külalisena Lembit Ulfsak (Eesti Draamateater), teistes rollides Elmo Nüganen, Anne Reemann, Kalju Orro, Epp Eespäev, Külli Teetamm, Piret Kalda ja Rain Simmul. Kunstnik on Vladimir Anšon, kostüümikunstnik Reet Aus.

Nädal hiljem astuvad linnateatri lavale noored, kes alustasid juba kevadel proove külalislavastaja Adrian Giurgea käe all. Rodney Acklandi näidendiga toona «Segase seltskonnana» alustanud kamp on tänaseks võtnud uueks bändinimeks «Veider orkester», mille all ka 23. septembril Salme Kultuurikeskuses esietenduseni jõutakse.

Ühisesse bändiprooviruumi on kogunenud EMTA lavakunstikooli 27. lennu tudengid Jürgen Gansen, Markus Habakukk, Laura Kalle, Karmo Nigula, Saara Nüganen, Lauli Otsar, Ott-Henrik Raidmets, Christopher Rajaveer ja Liisa Saaremäel ning Linnateatri näitlejad Elisabet Reinsalu, Kaspar Velberg ja Liis Lass. Lavaruumi on kujundanud Reet Aus, helikujundaja on Jarek Kasar.    

20. ja 21. oktoobril esitleb näitlejanna Hele Kõrve kahe kontserdiga Salme Kultuurikeskuses oma esimest sooloplaati, Maian Kärmase sõnadele ja muusikale kirjutatud «Eluhõikeid».      

Väikses saalis esietendub 14. novembril Portugali autori Tiago Rodriguese «Kurbus ja rõõm kaelkirjakute elus», mille lavastab Diana Leesalu. Mängivad Hele Kõrve, Indrek Ojari, Margus Tabor ja Priit Pius. Kunstnik on Annika Lindemann.

Linnateatri sünnipäeva paiku veebruaris on oodata üht erilist audiolavastust teatrimajas, autoriteks Veiko Tubin ja Paul Piik. Kevad-talvel toob uue lavastuse välja Elmo Nüganen; tandemil Mari-Liis Lill ja Paavo Piik on küpsemas integratsiooniteemaline koostööprojekt Vene Teatriga; juuniks sünnib Lavaaugus uus suvetükk.

Juubelihooaja puhul taastatakse kaks olulist lavastust Elmo Nüganenilt: J. B. Priestley «Aeg ja perekond Conway» (alates augustist) ning A. H. Tammsaare «Karin. Indrek. Tõde ja õigus. 4.» (alates detsembrist). Samuti on kavas mitmeid gastrolle Eestis ja välismaal. Alates septembrist hakkavad Teatrisõprade klubis kord kuus toimuma õhtud, kus tutvustatakse teatri toimimist eri nurkade alt, vaadatakse teatrit seest- ja väljastpoolt.

Tagasi üles