2004. aasta novembrikuus jõudis poliitikaajakirjanikuna töötav Larsson Stockholmi büroohoonesse, mille seitsmendal korrusel asus tema ajakirja Expo toimetus, ja avastas, et lift ei tööta. Trepist üles vantsides ütles 50-aastase töönarkomaani süda üles. Käsikirjad avastati tema pärandi hulgast ja avaldati postuumselt.
Õigused «Millenniumi» sarjale koos Lisbeth Salanderi ja Mikael Blomkvisti naha ja karvadega kuuluvad Rootsi kirjastusele Moggliden AB. Loomulikult oli neil kurb vaadata, kuidas laudas seisev rahajõgesid lüpsev lehm tasahilju ahtraks hakkas jääma. Nii sõlmitigi leping ajakirjaniku David Lagercrantziga, et see triloogiale järje kirjutaks. Seni on tema edukaim kokkupuude kirjandusega olnud variautorlus jalgpallur Zlatan Ibrahimovići elulooraamatu juures.
Väheusutav, et Larsson ja Lagercrantz koos oleks end õllekannu taga hästi tundnud. Esimene oli tuntud vasakpoolsete, nooruses lausa trotskistlike vaadete poolest, aga aadlijuurtega Lagercrantz kaldub pigem paremale. Tema ees seisis kummaline töö: aimata järele Larssoni ideid, kirjutamisviisi ning karaktereid, kuid seda nii, et lugejale siiski mitte odava epigoonina tunduda.
Romaani võti peitub muidugi Salanderi ja Blomkvisti karakterites. Nendega on Lagercrantz ümber käinud ettevaatlikult. Me ei saa kangelaste kohta mitte midagi uut teada, võimendatakse vaid nende varasemaid jooni. Ka mustad jõud kerkivad sealt, kust varemgi – Salanderi traagilisest minevikust. Tema isa, endine KGB tõbras Zalatšenko on mängust väljas, kuid venelase jäle seeme jätkab maailma kurjuse külvamist.
Larssoni romaanide käivitavaks jõuks on Salanderi sõda jäletiste vastu, kes vägistavad, piinavad ja alandavad endast nõrgemaid. Lagercrantzi raamat tegeleb hoopis kõrgtehnoloogiaäris möllava maffiagrupeeringuga, kes tapab tehisintellekti leiutava Rootsi teadlase. Asjasse on segatud ka ameeriklaste NSA, nii et igati kõrge mäng.