Katkise Beethoveniga helilooja

Janar Ala
, kultuuritoimetuse toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jonas Tarm "Pagulane merel" proovis Mustpeade majas.
Jonas Tarm "Pagulane merel" proovis Mustpeade majas. Foto: Sander Ilvest

Möödunud laupäeval tuli Mustpeade majas esmaettekandele eesti-ameerika helilooja Jonas Tarmi viimane heliteos «Pagulane merel», mida kirjutades mõtles helilooja ka omal ajal Ameerikasse läinud vanaisale, aga mitte ainult.

Praegu 21-aastane Tarm ise sündis Eestis, kuid kolis koos perega USAsse 2004. aastal. Talvel saatis USA mainekaid noorte heliloojate võistlusi võitnud helilooja totalitarismi ohvritele pühendatud teost «Marss unustusse» meediasumin. See pidi tulema esmaettekandele kuulsas Carnegie Hallis, kuid võeti mõni päev enne kavast maha, kuna Tarm tsiteeris muusikas natsi-Saksamaa hümni ehk «Horst Wessel Liedi». Samast teosest käis läbi ka katke Ukraina NSV hümnist. Jonas Tarmist räägitakse.

Muusikast rääkimine on küll keeruline asi ja teame ka Frank Zappa kuulsat tsitaati, et muusikast rääkida on sama, mis arhitektuuri järgi tantsida, aga ikkagi, mis teos on teie jaoks «Pagulane merel»?

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles