Uus moesaade toob moe kapist välja

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
"Kapist välja" saatejuht Anne Vetik võttel
"Kapist välja" saatejuht Anne Vetik võttel Foto: Antti Häkli

29. septembril alustab ETV2-s moesaade. Ei mäletagi, millal televiisoris viimati moesaade oli, aga nüüd hakkab olema. Saatejuhiks sel Anne Vetik, kellet küsisime ka mõned asjakohased küsimused.

Räägi natuke, mis saade see on ja miks ta just nüüd tekkis?

Saate nimeks on “Kapist välja” ja nimi võtab saate sisu hästi kokku: toome Eesti moe kapist välja, kaardistame ära olulised tegijad, probleemid millega Eesti mood silmitsi seisab, uurime Eesti moe ajalugu. Saade tekkis, sest selleks on õige aeg. Eesti moes toimub hetkel palju huvitavat, esile kerkinud on uute disainerite põlvkond, kelle eesmärgiks ei ole ballikleitide treimine vaid funktsionaalsete ja ilusate esemete loomine, mille võiks saata müügiedu nii meil kui mujal.

Mäletan sind umbes kümne aasta tagusest ajast ka saatejuhina ekraanilt- kas televisioon on nii armas, et ikka tõmbab tagasi?

Kuule jah, teletöö on väga lõbus ja mulle meeldib kaamera ees olla, eriti siis kui tunnen seda valdkonda, millest meie saade räägib.

Kui tähtis on olla moodne?

Oleneb sellest, mida mõtleme selle sõna all. Kui “moodne”, et selles mõttes, kas su mõtted ja välimus käivad ajaga kaasas, ehk siis näiteks eelistad sooneutraalset suhtumist inimestesse, ei arva, et raha kõige tähtsam ja hoiad end kursis maailmas toimuvaga ning suhtud moodi kui märgisüsteemi, millega saad teistele ilma rääkimata öelda, kes sa selline oled, siis moodne on olla tõesti tähtis. Kui ütleme aga “moodne” ja mõtleme seda, et inimesel on alati seljas viimase hooaja rõivad, siis leian, et see inimene on ülimalt ebamoodne.

Mis praegu moes on?

Kui räägime trendidest, siis tooksin trendina välja asjaolu, et globaalsed korporatsioonid on saanud pihta, et järjest enam tarbijaid eelistavad võimalikult “roheliselt” toodetud riideid ning on hakanud oma hiiglaslike bürokraatia- ning tootmisaparaate vastavalt sellele teadmisele kohandama. Iseasi, kui palju see õnnestub.

Millised on sellised asjad, mida alati võib kanda?

Mugavad ja aastaajaga kokkusobivad, kindlasti puhtad ja hästi istuvad. Soovitavalt sedasi valminud, et nende valmimise käigus ei saanud keegi kusagil Bangladeshis või Kambodžas surma/peksa/mürgitust.

Millised on sellised asjad, mida kunagi ei või kanda?

Mulle eriti ei meeldi teatud inimeste fastsinatsioon veidrate sportlike matkajalatsitega. Enamasti on need kas Columbia või Peak Performance toodang, on khaki toonides ja rohkete lukkudega, mõnikord ka nöörikestega. Kui sa ei ole just tõesti kõrbematkal, palun, ära kanna neid jalatseid mitte kunagi ja meie tänavad on ilusamad. Ja isegi kõrbematka puhul on paremaid valikuid.

Kas moe nimel on mõtet surra?

Ma usun, et millalgi siis, kui aristokraatidele meeldis pidada duelle, nii mõnigu tüüp sai kuuli seetõttu, et solvas teise tüübi žaboo volte ja tema väärtusteskaalast lähtudes oli see igati õilis surm. Praegu on see aeg möödas ja see on igati okei.

Täna on aga lood teisiti ja surm ning mood kohtuvad mujal. Väga-väga-väga paljud inimesed, kes töötavad rõivatööstuses, ei ela nii, nagu oleks inimvääriline ja töötavad eluohtlikes tingimustes. Kuna moe nimel kindlasti ei ole mõtet surra, võiksime omi moevalikuid teha nii, et nende ülalmainitud inimeste elu muutuks kasvõi natuke paremuse poole. Endal ka rahulikum magada.

Tagasi üles