Raadioajakirjanik, tõlkija, kultuurisaadik Kulle Raig, kellele on raamat Georg Otsast (soome k 2002, eesti k 2003, läti k 2009, vene k 2015) teine biograafia Lennart Meri elulooraamatu (soome k 2001, eesti k 2003) järel, tõdeb Georg Otsa elu viimseid hetki kirja pannes: «Georgi elu jääb lõpetamata. Tema jaoks on eesriie langenud liiga vara, keset parimat loome- ja meheiga.» Mõnikord on tõesti nii – ja eriti romantismi mustris tõlgendades –, et just looja varane murdumine mingi traagilise haiguse või õnnetuse läbi, kui ta on alles oma esimesed ja võib-olla ka ainsad suurteosed valmis saanud, annab talle pääsme igavikku. Nii on ju meie oma kirjandusloostki võtta Kristjan Jaak Peterson, Jaan Oks, Ilmi Kolla, spordiloost aga Georg Lurich. Küllap oleksime näinud veel suuri triumfe ka Paul Kerese puhul, kui ta täpselt kolm kuud enne Georg Otsa surma poleks Kanada suurturniirilt naasnuna Helsingis südamerabandusega manalasse varisenud. Aga me teame, et nii nagu Keres oma lõpuni elamata elus oli saavutuste poolest elanud mitu elu, oli seda ka Georg Ots. Jah, see raske, pöördumatute kaotuste aasta – 1975. Eesti on aeg-ajalt pidanud neid kogema. Meenuvad aastad 1969–1971, mil surmavikat lõikas lausa tähestiku järjekorras kirjanduse suurkujusid: August Sang, Johannes Semper, Juhan Smuul, Friedebert Tuglas. Vaevalt jõudis rahvas ühest ilmajäämisest toibuda, kui järgnes juba uus hoop. Mis see on – pöördumatu, korvamatu kaotus? Tühimik, mida järgnevad aastakümned pole suutnud täita. Mitu põlvkonda on juurde sirgunud, nagu täitub ka raiesmik, aga ei ole ei võrreldavat Tuglase, Kerese ega Otsaga. Ja seetõttu, tagasivaatavalt võime igaüht neist võtta kui ilmutust. Taeva kingitust ühele arvult väikesele rahvale, kes just oma suurvaimude tõttu end ometi suureks kultuurrahvaks võib pidada. Nii lühikese aja sees – pisut üle paarisaja aasta! Jaan Kross ongi kirjeldanud Kristjan Jaak Petersoni ilmumist Otto Wilhelm Masingu juurde, aga laiemalt võttes kogu eesti rahva ette kui komeedi langemist maa peale. Georg Ots on oma lauluannet ka ise võtnud suure kingitusena ja raamatust loeme, et pärast maad ja inimesi laastavat sõda oli Estonia ooperikooris alustanud Ots samuti otsekui taeva kingitus, «sest andekaid noori ei ole kusagilt võtta». Georg Otsa täht lööb tema isa Karl Otsa kõrval särama. Isast saab eesti muusikaajaloos üks nimi paljudest – tema jõudis oma elutöö lõpule viia ja pensionipõlvegi nautida –, poeg Georg on aga terve peatükk või lausa epohhile nimeandja. Kas see võis olla koguni isa pisukene kadedus, kui ta Georgi häält liiga nõrgaks pidas ja baritonide rohkuses vähe võimalusi nägi silma paista? Alles surma eel tunnistab isa, et «poisist on asja saanud». Georg Otsa ainsaks jäänud juubelisünnipäeva kõnes möönab ka Gustav Ernesaks huumorivarjundiga: «Kui aus olla, siis ei ole su hääl mitte väga suur, aga see-eest on ta selline, mis viib tütarlaste une.» Ja hiljem, Arne Mikule intervjuud andes, tunnistab maestro Ernesaks ometi, et see, mis Georg Otsast jääb, on «tema ainukordne, jäljendamatu hääl».