Õudusfilm tõi Euroopa parima operaatori tiitli

Tiit Tuumalu
, kultuuritoimetuse vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
«Head ööd, emme» - Euroopa aasta operaatoritöö.
«Head ööd, emme» - Euroopa aasta operaatoritöö. Foto: Kaader filmist

Euroopa filmiakadeemia nimetas tänavused esimesed Euroopa filmiauhinna võitjad.

Austria operaator Martin Gschlacht pälvis aasta operaatori tiitli õudusfilmi «Head ööd, emme» eest. «Erakordselt terviklik ja sugestiivne operaatoritöö, mille iga kaader toetab filmi atmosfääri ja tugevdab selle dramaturgiat,» resümeeris žürii ja lisas, et tegu on ühtlasi kompositsiooni ja valguse kasutamise suurepärase näitega, mis esindab uut, väga moodsat arusaama operaatoritööst kui kunstist.

«Head ööd, emme» («Ich seh, Ich seh», rež-d Veronika Franz and Severin Fiala) räägib kaksikutest poistest, kelle ema laseb ilu pärast oma nägu lõigata, ent kui ta pärast operatsiooni koju naaseb, tundub poistele, et nägu katvad sidemed varjavad midagi võõrast.

Psühholoogiline õudusfilm linastus ka eelmisel PÖFFil ja Austria on selle tänavu esitanud mitteingliskeelse filmi Oscarile.

Parima monteerija tiitli võitis poolakas Jacek Drosio filmi «Keha» («Ciało») eest. «Keha» on must komöödia surmajuhtumite uurijast, tema anorektikust tütrest ja viimase arstist, kes väidab, et suudab ühendust võtta surnud hingedega – kõik kolm esindavad erinevat lähenemist kehale ja hingele. Małgorzata Szumowskale tõi film Berliini festivali parima režissööri Hõbekaru. «Keha» leiab ka tänavuse PÖFFi kavast.

Parima kunstniku auhind läks Sylvie Olivé´le filmi «Uhiuus testament» («Le Tout nouveau testament») eest. Selles belglase Jaco Van Dormaeli komöödias tõstab Brüsselis inimese kombel elava Jumala 10-aastane tütar mässu oma isa vastu, häkib sisse tema arvutisse ja lekitab inimestele nende surmakuupäeva. Belgia on selle esitanud ka mitteingliskeelse filmi Oscarile. Ka see film on tänavuse PÖFFi kavas.

Parima kostüümikunstniku auhinna võitis Sarah Blenkinsop filmi «Homaar» («The Lobster») eest. Tegu on antiutoopiaga, milles üksikud inimesed peavad 45 päeva jooksul leidma enesele elukaaslase, vastasel korral muudetakse nad loomadeks ja aetakse metsa. Kreeka režissööri Yorgos Lanthimose film võitis Cannes´i festivalil žürii eripreemia ja on ka PÖFFi kavas.

Parima muusika kirjutas ansambel Cat's Eyes filmile «Burgundia krahv» («The Duke of Burgundy»). Kahe naise ebatavalise, piire kompava armastusloo väntas filmiks inglane Peter Strickland. Linateost näitas suvel Tartuff.

Parima helirežissööri preemia võitsid Vasco Pimentel ja Miguel Martins «Araabia ööde» («As Mil e uma Noites») triloogia eest. Portugali režissööri Miguel Gomesi filmiseeria on insipreeritud «Tuhande ja ühe öö» juttudest, mis on toodud tänapäeva. Film oli äsja Eesti kinolevis.

Võitjad valis 7-liikmeline žürii välja nende veidi rohkem kui 50 filmi seast, mis kuuluvad Euroopa filmiakadeemia eelvalikusse.

Põhikategooriate nominendid kuulutab akadeemia välja 7. novembril, võitjad selguvad 12. detsembril.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles