4. «Kuidas maksumaksja kontrollib, et kunstnik ka tõesti tööd teeb selle kolme aasta jooksul?» Siin on kiusatus muutuda demagoogiliseks ja küsida, kuidas kontrollitakse teiste riigipalgaliste tööd? Kui näiteks geenitehnoloogide tegevust «kontrollib» ikkagi erialaringkond ehk siis teised inimesed, kes seda ala tunnevad, siis miks ei võiks see nii olla ka kultuurisektoris?
Tegelikult on muidugi kunstniku tööl palju lihtsam pilku peal hoida – selleks tuleb käia näitustel ja kunstiüritustel ja lugeda kultuurimeediat. See, et ei ole konkreetset etteantud tellimust, ei tähenda, et tulemust ei oleks – kandideeritakse ju, esitades kolme aasta loometöö plaan, mille täitmist saab ka hiljem mõõta.
Kindlasti võiks – isegi peaks – riigipalgale valitud kunstnike tegevusega käima kaasas ka teadlik vahendusprotsess, näiteks «Meie aja kunsti» laadne saatesari või regulaarsed intervjuud peavoolumeedias, kus kunstnikud räägivad oma tööplaanidest, näitustel osalemistest, kunstnikupositsioonist jne. See teeniks ka laiemat eesmärki ja tooks kunsti publikule lähemale.
5.«Hea kunstnik elab ära oma teostest, tal pole lisatuge vaja.» Paraku see nii ei ole. On väga häid kunstnikke, kes elavad paremini ja neid, kes elavad halvemini, kuid enamasti eeldab hea toimetulek ikkagi lisatöö tegemist, näiteks õpetamist kunstiakadeemias. Kindlasti on neid loojaid, kes eelistavadki mitmel rindel rabeleda ja saavad muust tegevusest palju vajalikku informatsiooni või energiat, tuues selle siis tagasi oma loomingusse. Nende kõrval on aga ka need, kes võib-olla on introvertsemad, kellel on vaja süvenemiseks rohkem aega ja vabadust või kelle puhul igasugune lisatöö tähendab ikkagi seda, et see tuleb loomingu – ehk siis selle senini tasustamata päristöö – arvelt.