Natsi-Saksa raamatule heitsid mõned ette, et ei saagi aru, kas Paavolaisele meeldib, mis ta Hitleri riigis näeb, või on see kriitika. Ilmselt nii seda kui teist. Nürnbergi riigipäeva hüper-vaatemängu vaadates olevat ta saanud lausa religioosse kogemuse. Mõnede arvates näitas see Paavolaise soovi jääda keerulistes oludes ikka võitjate poolele. Hitleri võidu puhul oleks saanud öelda, et näete, mis ma kirjutasin, ja mitte-Hitleri võidu puhul taas kord, et näete, mis ma kirjutasin.
«Minek ja loits» on üldse Paavolaise kolmas eestindus, tõlkijaks Piret Saluri, ja see on kvaliteedimärk. «Mineku ja loitsu» n-ö tegevus toimubki ajal, mil Paavolainen on natsiraamatu tähelepanust väsinud, ja üldse Soomest ja sellest külmast talvest jne – ta tahab kuhugi ära.
Enne veel kui raamatust edasi räägime, mõne sõnaga Paavolaise tähelepanuväärsest persoonist. 1920ndatel oli ta Soome Euroopa-suunalise kirjandusrühmituse Tulekandjad peaideoloog, kui nii võib öelda. Paavolaisele meeldisid Euroopa, Pariis, jazz, tantsimine, kosmopoliitsus, estetism, alastikultuur jne. Viimaks sai tal Tulekandjatest, kelle hulka kuulus ka kuulus Mika Waltari, ja nende arengutest kõrini, sest need ei vastanud tema ootustele. Ta kirjutas selle järel reaktsioonilise pamfleti «Suurpuhastus ehk kirjanduslikus lastetoas», milles ütles kõigi kohta halvasti ja läks kõigiga ka tülli. Suhtumine temasse olevat Soomes jätkuvalt kahetine.
Paavolainen avaldas 30ndatel mitmeid luulekogusid, tegutses nii ajakirjaniku kui ka copywriter’ina reklaamibüroos. Selline kirjanduslik jazz-dandy, kel muide olevat olnud lühiajaline armusuhe ka legendaarse eesti näitlejanna Liina Reimaniga. Tema Talvesõja- ja Jätkusõja-aegsed päevikud «Sünge monoloog» on samuti eesti keeles ilmunud. Pärast sõda töötas ta raadios, jõi palju ja tema elukaaslane oli kommunistide juht Hertta Kuusinen.