Et luua isiklik puhas ettekujutus, ei kuula ma alguses tihtilugu ühtegi ülesvõtet. Seejärel õpin meloodia ja hakkan töötama häälega, sest iga uus partii on vaja sisse laulda. See võtab aega, sest pean käima nii hääle kui ka keele coach’ide juures.
Ma olen laulja, kes proovides palju täie häälega laulab. Pean rolli täie energiaga proovima, et näha, mida on vaja veel muuta.
Teie repertuaaris on palju Mozarti loomingut.
Tänaseks olen laulnud vast enam-vähem kõiki baritonile mõeldud partiisid, välja arvatud Leporello. Olen laulnud palju «Võluflööti», «Cosi fan tuttet», «Don Giovannit», «Figaro pulma».
Minu häälele sobib Mozarti muusika. Mozart on ka häälele kasulik, sest seda muusikat peab väga distsiplineeritult laulma. Olen viimasel ajal laulnud palju ka Giacomo Puccinit ja kaks Richard Wagneri rolli, aga just Mozart sunnib tehniliselt väga täpselt mõtlema.
Milline on ooperilaulja argipäev?
Laulja ei ole elukutse, vaid elustiil. Ma ei saa ennast välja lülitada, sest kannan oma keha ja häält ju alati kaasas.
Hommikul, kui avan silmad, on esimene mõte – mis tunne täna kõris on. Kui on hea tunne, siis proovin, kas hääl funktsioneerib. Kui ei funktsioneeri ja õhtul on kontsert, siis on paanikaosakond. Laulja saab olla vaid tohutu suure kire ja armastusega.
Esietenduste eel on kuus–seitse nädalat pikad proovipäevad ja aega muuks ei jäägi. Ka tavalisel proovipäeval olen ma vähemalt tund varem majas, et häälestuda, hääl lahti laulda. Pärast hommikust proovi kindlasti puhkan kodus ja siis õhtuks teatrisse tagasi.
See on sarnane ükskõik kus linnas. Enne esietendust tean vaid teed korterist teatrisse. Muuks aega ei jää.
2014. aastal lummasite Eesti publikut Wagneri «Tannhäuseris» Wolframina. Millal on teid taas võimalik Eestis kuulda?
Tõenäoliselt olen Estonias taas Wolframiga 2017. aastal. Ideid ja plaane on õhus teisigi.