«Vehkleja» püüab ühisrahastuse abiga Oscarit

Tiit Tuumalu
, kultuuritoimetuse vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
«Vehkleja» peaosa mängib Märt Avandi.
«Vehkleja» peaosa mängib Märt Avandi. Foto: Kaader filmist

Toetage Klaus Härö filmi «Vehkleja», et see võidaks Oscari, on nädalavahetusest peale kuulutanud rahvusvaheline ühisrahastusplatvorm Indiegogo.

Tegu on Soome esimese ühisrahastatava Oscari-kampaaniaga, mille eesmärk pole vähem ega rohkem kui aidata «Vehklejal» võita oma riigi ajaloo esimene Ameerika filmiakadeemia auhind, nagu on kirjas üleskutses.

«Me oleme selles võistluses kahtlemata need, kellega ei arvestata, aga teiselt poolt on see hea lähtekoht. Me ei suuda võistelda suurte filmide ja suurte stuudiotega nende taga, kellel on kasutada tohutu reklaamiraha, aga see mis meil on, on suurepärane film,» ütleb videoläkituses filmi produtsent Kai Nordberg.  

Režissöör Klaus Härö sõnul naudib Eesti praegu vabadust, mida tal polnud siis, kui filmi sündmused aset leiavad ehk 1950ndatel. «See film on lugu väikese vastupanust suurele - Taavet Koljati vastu. Nüüd oleme meie mingis mõttes väikesed seda kampaaniat tehes ja tunneme, et vajame selleks teie abi,» pöördus ta võimalike toetajate poole.

Eesmärk on koguda 25 000 eurot, esimese nädalavahetusega oli koos ligemale 1000 eurot. Eile õhtul teavitasid tootjad sellest avalikkust ka sotsiaalmeedia vahendusel.

Kogutud raha eest on kavas organiseerida lisaseansse Los Angeleses, et seda näeks võimalikult palju akadeemikuid, sealjuures on ära toodud ka ühe seansi maksumus: 2000-3000 dollarit. Osa rahast kulub reklaamile.

«Vehkleja» kampaania läheb Postimehe andmetel maksma 110 000 eurot – seda hetkeni, kui filmiakadeemia avalikustab 18. detsembril need üheksa filmi, mis kuuluvad eelvalikusse ehk shortlisti. Kui «Vehkleja» peaks sinna jõudma, suureneb eelarve märkimisväärselt. Võrdluseks: «Mandariinidel» oli mullu eelvalikusse jõudmiseks kasutada 60 000 eurot.

Mida pakutakse annetajatele tänutäheks? 5 eurot: «aitäh» koos vastava tänukirjaga; 15 eurot: postkaart Hollywoodist; 20 eurot: e-link, kust saab filmi vaadata… Kalleima, 6000-eurose annetuse tegijat ootab reis kahele Los Angelesse koos akadeemikutele mõeldud erilinastuse külastamisega.

«Vehkleja» ühisrahastamise üleskutset vaata siit.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles