«Anna Kareninat» tantsides

, tantsukriitik, Milano
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Teet Kase ballett «Anna Karenina». kasutab õnnestunult videoprojektsiooni ning sulatab kokku klassikalist ja nüüdistantsu.
Teet Kase ballett «Anna Karenina». kasutab õnnestunult videoprojektsiooni ning sulatab kokku klassikalist ja nüüdistantsu. Foto: Carla Moro ja Aurelio Dessi

Itaalias Teatro di Milanos tuli 20. novembril maailma esiettekandele Eesti koreograafi Teet Kase ballett «Anna Karenina». Kahest vaatusest ja 19 stseenist koosnev teos on spetsiaalselt loodud Carlo Pesta juhitavale veel üsna noorele balletitrupile Balletto di Milano ja tekitanud siin juba parajalt elevust. 

Ühele olulisemale Itaalia tantsuajakirjale Dreamtime Magazine antud intervjuus rõhutas Kask, et tema eesmärk polnud «Anna Kareninat» lavastades viia publik ajalootundi, vaid esile tuua seda, miks raamatu sõnum on aktuaalne ka 21. sajandil.

«Minu päralt on kättemaksmine, ja mina tasun,» kõlab teatavasti romaani moto, mis apostel Pauluse vahendatuna tähendab seda, et ise ei tohi kätte maksta, vaid «tuleb anda maad Jumala vihale». Ent ometi pole teoses ainsatki kohta, millega seda motot otseselt seostada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles