Kuigi «Tähesõjad» oli tehnilises mõttes nii mitmeski nüansis üsna novaatorlik film, tegi selle oma aja vaadatuimaks kassafilmiks ikkagi see muinasjutulikult lihtne lugu kõrbeplaneedi talupoisist, kellest saab Galaktika osavaim kosmosepiloot ning õigluse eest võitleja. Muidugi olid eriefektid olulised ja naelutasid vaataja pilgu ekraanile, aga pisara tõid inimestele silma ikka hetked, kui John Williamsi dramaatilise filmimuusika saatel näidati meile midagi hästi lihtsat, emotsionaalset ja traagilist. Kõigi edetabelite ja küsitluste järgi ongi tegu kõige tuntuma filmimeloodiaga kinokunsti ajaloos.
George Lucase hea sõber, koostööpartner ja konkurent filmitööstuses Steven Spielberg ütles 2005. aastal Ameerika Filmiinstituudi elutööauhinna galal: «Kui sa jätad endast maha pärandi, mis on muutnud meie kultuuri paremaks, tuleb meil olla lihtsalt tänulik selle eest, et sa oled lasknud meie sees peidus oleval lapsel mitte suureks kasvada. Sa oled muutnud selle planeedi kollektiivset teadvust rohkem, kui sa iganes suudad ette kujutada.» Ja nii tõesti ongi.
Planeedil Maa on ilmselt üsna vähe inimesi, kes ei teaks mustas kiivris astmaatiku kombel hingeldavat Darth Vaderit, elutarka muldvana jedi-meistrit Yodat, Sir Alec Guinnessi kehastatud Obi-Wan Kenobit, mustas mungakuues imperaatorit, kes sõrmeotstest välgunooli pillub, kahte koomilist robotit, humphreybogartlikku Han Solot, juuksekrunnidega printsess Leiat ja kõiki teisi kangelasi.
Kui mainida «Tähesõdade» klassikaliste filmide kõrval hiljem tehtud eellugude-triloogiat (1999–2005), siis see suuremale osale fännidest niivõrd ei meeldi. Lugu läheb liiga süngeks ja keeruliseks, vana ja klassikalise filmisarja lihtsus, koomika ja arhetüüpne selgus on kadunud ja muinasjutulikult lihtne maailm asendunud märksa ambivalentsema tegelastegaleriiga. Selles mõttes saab vaid põnevusega oodata ja pöialt hoida, et uus lugu, mida meile J. J. Abrams lähipäevil jutustama hakkab, pakub korraga midagi uut ja vana, lihtsat ja keerulist, samasugust ja teistsugust.