«Amy» esilinastus tänavusel Cannes’i festivalil ja pälvis seal heakskiidu. Kriitika on üldse tööga väga rahule jäänud. Tegemist ongi korraliku filmiga, täpsemalt öeldes korraliku pisarakiskuja filmiga. Tahtsin ma seda või mitte, aga võttis minulgi silma märjaks, mida tuli loomulikult püüda teiste eest varjata.
Vahelepõikena olgu öeldud, et kultuuritööstusest kirjutanud filosoof Theodor Adorno jutu järgi käivad inimesed selleks kinos nutmas, et siis ei tundu nende oma viletsavõitu elu nii vilets. Tõepoolest, minu viletsavõitu elu ei tundu Amy viletsavõitu eluga üldse võrreldav, nii et oma kogemusest võin nüüd väita, et Adornol on õigus.
Kõik, ütleme siis, psühhoanalüütilised eluklišeed on selles filmis olemas. Amy vanemad lahutavad, kui tütar on üheksane. Pärast seda tekivad muidu rõõmsameelsel lapsel teatavad probleemid, mis teda täiskasvanueaski vaevama hakkavad. Komplektis on buliimia, alkohol, narkootikumid, viidatakse ka millelegi nümfomaanialaadsele.
Samasugust narratiivi pidi liikus möödunud aastal korraks ka meie kinodesse jõudnud ja samuti vanadel kaadritel põhinev film Kurt Cobainist («Cobain: Montage Of Heck»), milles samuti pärast vanemate lahutust toimus murdumine.
Nii Amy kui Kurt jõuavad lõpuks heroiini juurde, mida üldiselt on kirjeldatud ka kui feminiinset narkootikumi, teatavat tagasipöördumist emaüska ja selle fluktuatsioonide juurde. Levinud kujutelma järgi olevat heroiinitarvitaja tubase eluviisiga ega pea puhtust. Mõlema puhul armastatakse ikka ära märkida, kuidas kuulsus neile ei meeldinud, see saabus natuke ootamatult ja tahtmatult ning see nad lõpuks ka tappis. Kaadrid teismelisest Amyst veel õnneks tulevast piina ette ei ennusta.