Eesti esibaritone Lauri Vasar teab, kuidas interpreteerida «Figaro pulma» nii, et tulemus oleks nüüdisaegne, ajaliselt nihestatud, uude konteksti asetatud situatsioonikoomikat tulvil, tegelasi ümber kujundav ja huumoririkas, kuid mitte kunstlik, igav ega piinlik veri-ninast-välja-ponnistus millegi uue nimel.
Lauri Vasara õnnestunud debüüt Berliinis
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Täpselt nii alustas arvustust Postimehe kriitik, kes elas Berliini Riigiooperis kaasa Vasara debüüdile.
Wolfgang Amadeus Mozarti kuulsaima ooperi nimiossa valis Vasara Saksa ooperilavastajate paremikku kuuluv ja Berliini Riigiooperit juhtiv Jürgen Flimm, kes «Figara pulma» ka lavastas. Et tegu oli õige otsusega, seda kinnitasid esietendusele järgnenud ovatsioonid.