Mäletame ju, kuidas Waltz «Vääritutes tõbrastes» piima nautis. Ütlesin hiljuti ühele inimesele, kes piima ei joo, et pärast seda Waltzi nägemist ta kindlasti tahab vähemalt korraks mekkida.
Minul juhtus «Vihase kaheksa» hautise söömise stseeni peale, et läksin pärast filmi otsejoones poodi, ostsin hautist ja sain ka suurepärase hautise, mis tõepoolest maitses hea. Nii et mingis mõttes teeb Tarantino seda, mida sa tead, et ta teeb, aga see õnnestub tal siiski.
Tarantino ei saa olla sügav, küll saab ta aga olla põnev, sest mäng ongi põnev. «Vihane kaheksa» on samuti põnev film ja natuke ka igav. Selline väike paradoks. Niisiis aeglane ja enesekindel põnevus.
Mustanahaliste küsimus on ka üks Tarantino loomingu võtmeid. N-sõna on «Vihases kaheksas» ka üks kasutatumaid. Tegevus toimub mõni aasta pärast Ameerika kodusõda, mis peeti aastatel 1861–1865, ja saame teada, et Samuel L. Jacksoni tegelaskuju major Warren on lõuna rassistidele kõvasti hagu andnud. Lõuna rassiste leidub ka filmi sündmuspaigaks olevas majakeses.
Tarantino on muide kunagi öelnud, et tahab, et tema eluloofilmis mängiks teda mustanahaline. Mõtleme ka «Vabastatud Djangole», «Vääritute tõbraste» küll marginaalsele, ent siiski olulisele kinomehaanikule Jacky Ido kehastuses, «Pulp Fictioni» Marsellus Wallace’ile, Pam Grierile «Jackie Browni» nimitegelasena jne.
Must kultuur on funky ja sealt on mõtet otsida. Kellel on funk käpas, see ei saa eksida. Funki ei saa feikida, nagu laulis Bootsy Collins. Kes feigib, sellele kasvab pikk nina. Sellise asja nimi on Pinocchio teooria. Aga kui ta on, siis ta on. Tarantinol on.
«Vihane kaheksa» on kolmetunnine film täie raha eest, ent näitab ka mõningaid väsimuse märke.
Kinodes alates 8. jaanuarist