Händelil on üldse palju hitte, näiteks Julius Caesari aaria. Maades, kus Händeli muusikat on mängitud aastakümneid, on neid hitte palju rohkem kui nendes, kus seda vähe tehtud on. Ütleme nii, Händelil ei ole teost, milles ei ole üht sellist hitti, mis ületab stiili, aja ja ka ruumi, kus seda ette kantakse. „Rinaldos“ on selleks muidugi „Lascia ch’io pianga“, aga on ka väga palju teisi. Händel oligi hittaariate looja, ta on ületanud kõik piirid ja kuulub kõikidesse aegadesse.
Siit ka järgmine küsimus. Miks on sellises populaarses saates, nagu „Su nägu kõlab tuttavalt“, kõige võimsamad esitused alati ooperid? Rolf Roosalu esitas „Lascia ch'io piangat“, finaalis kõlas näitlejanna Saara Kadaku esituses Puccini „O Mio Babbino Caro“, mida laulis kunagi Maria Callas.
Teatud hitid on väljunud ooperimajadest. Neid esitatakse erinevatel kontserdilavadel, seda teevad rokk- ja poplauljad. Võib-olla paljusid lugusid ei seostatagi enam ooperiga, selline on juba ajaloo käik. See kõik aga ainult suurendab sellise muusika väärtust. See, et erineva ajastu ooperiaariad jõuavad kaasaja meelelahutuskultuuri, on ainult positiivne ja väga meeldiv nähtus. Taoline protsess on muusikaajaloos toimunud kogu aeg. Tõeliselt geniaalne muusika elab väga erinevates kontekstides ja väga erinevas ümbruses.
Händeli ooper "Rinaldo" on Rahvusooper Estonia laval 30. jaanuaril ja 7. veebruaril, dirigeerib Andres Mustonen. Lisainfo: www.opera.ee