Laura Põld ja Jaapani-Eesti fantoomsaar

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Laura Põld keset näitust "Sada ulma keset merd"
Laura Põld keset näitust "Sada ulma keset merd" Foto: Margus Ansu

Jaapan on kaugel

    eesti on kaugemal veel

    ütlevad tuuled

   

    kirjutan vähe

    hiljem valin ma välja

    mida ma näitan

   

    vaatasin palju

    hiljem valiti välja

    mida ma nägin

Juhan Viiding, Kivilinna haikud

Telestaar-psühholoog dr Phil on öelnud, et inimesed, kellel pole midagi varjata, ei varja mitte midagi. See kreedo on eelkõige mõeldud usaldusliku paarisuhte aluseks: ära tee asju, mida peaksid oma partneri eest varjama, ja nii on kõigi suhte osaliste enesekindlus ja -väärikus tagatud. Eesti noore maalikunstniku Laura Põllu meeleolukas uus näitus «Sada ulma keset merd» koostöös kuraator Peeter Talvistuga Tartmusis on lavastatud rabamatk Jaapani eksootikat matkivate sirmide vahele, mille taha pole peidetud absoluutselt mitte midagi. Kas pole imelik, et saladusteta elu tundub kokkuvõttes hirmutavalt igav, kuigi selle saavutamine nõuab ilmselt tohutuid pingutusi mõttes ja teos ning julgust olla varjamatult ise?

Laura Põld on Eesti maalikunstnik, kes kuulub samasse abstraktseid värvilisi pilte ja installatsiooni viljelevasse põlvkonda koos Merike Estna, Mihkel Ilusa, Edith Karlsoni, Kristi Kongi ja Kris Lemsaluga. Laura Põldu on kunstnikuna pikemat aega intrigeerinud maastikumaali motiiv. Kasvõi kuna vähemalt Eestis on see kõige suurema müügieduga kunstižanr. Põld on korduvalt püüdnud mõtestada oma kõige armsamate maastikute tüüpilisi elemente kunstigaleriis, teinekord viinud maalid ka maastikule.

Tagasi üles