Arhitektuurimuuseumi väljapaneku pealkirjas kajastub Vilen Künnapu näituse teemade rõhuasetus: lilleõiena kujutatud näitusesaali keskmeks on installatsioon «Punane stuupa». Samas näeb Soolalaos rohkesti Künnapu viimase kümne aasta vabaloomingut, joonistusi, kollaaže, maale.
Arhitektuurisuurmeister Vilen Künnapu tunnistab, et ta ei hoia oma vanadest projektidest kinni, sest kõik muutub. «Mina ise ka muutun,» ütleb ta.
1948. aastal sündinud Vilen Künnapu hakkas joonistama varases lapseeas. Tulevase arhitekti, kunstniku ja praegu vaimselt ärganud isiksuse esimene joonistusõpetaja oli isa, kes võttis poja väikese käekese ja hakkas oravat tegema…
«Ma olen alati unistanud kunstist. Juba kooliajal lugesin Vincent van Goghist, Paul Gauguinist jt. Saatuse tahtel sai minust arhitekt,» nendib Künnapu. «Aga ma võtan projekteerimist kui pildi või skulptuuri loomist – ja kui kunstilises mõttes läheb seal midagi paigast ära või rütmist välja, olen väga õnnetu. Ainult siis on arhitektuuri tegemisel mõtet, kui ma saan kaifida ja minna õnnest segaseks...»
Kunstiinstituudi ettevalmistuskursustel sai tema õpetajaks Raivo Korstnik (1932–1992) – meister ja maag, kes virgutas mängima kompositsiooni, valguse ja varjuga. «Ta avas mu silmad, hakkasin kunsti ja joonistamist hoopis teistmoodi vaatama, kuigi tollal ei räägitud energiast sõnagi,» meenutab Künnapu, kelle vaimne revolutsioon algas aastatuhande vahetusel.
«Ikkagi on vaja õpetajat, kes seletab (maailma) asjad ära. Pärast Korstnikku on mind juhatanud indiaanlased, meie kirikuinimesed, teadmanaised, raamatud ja võimsad reisid. Käisin Nepalis ja Indias, samuti Jaapanis stuupasid vaatamas… ja kõik hakkas muutuma. Me elame ajastus, kus inimese teadvus muutub ja seega muutub kõik ning vana ei kehti enam. Kui inimesed enam ei valeta, pole vaja tohutut armeed advokaate, juriste, notareid,» pakub arhitektist kunstnik ja toob näite indiaanlaste elust, kus mehe sõna on tema kõige tähtsam varandus, aga kui mees seda rikub, muutub ta vähemaks kui null.