Valgevenes torkas silma, et väga palju taaslavastatakse juba taaslavastust ehk mängitakse episoode nõukogude sõjafilmidest. Eriti suurejooneliselt mängiti suremise hetki.
Millest selle filmi idee üldse alguse sai?
2010. aastal tundus mulle, et Eestis tõlgendatakse jätkuvalt ajalugu mitmeti ning ootamatult nägin televisioonis ühte reportaaži klubi Front Line taaslavastusest Valgas. Punaarmee vormis mees andis intervjuud vene keeles ja Saksa vormis mees andis intervjuud eesti keeles. See jäi kummitama, tegin taustauuringuid, kontakteerusin klubiga ning sain teada, et sellised rekonstruktsioonid on väga populaarsed nii tegijate kui ka pealtvaatajate hulgas.
Valga on üks väheseid Euroopa linnu, kus Saksa vormis mehed marsivad linnatänaval ja see on ka üks põhjus, miks väljastpoolt Eestit sealsel militaarfestivalil osaletakse.
Miks tegemine nii kaua aega võttis?
Mulle on neli aastat üsna tavaline tempo, kuid olulisem põhjus on, et taaslavastused toimuvad enamasti suvel ja sügisel. Filmi esimesel võtteperioodil filmisime natuke valesid asju, vaimustusin alguses liialt nendest suurejoonelistest lahingutest, kuid siis selgus, et see pole kõige tähtsam. Palju põnevam oli näha ja kuulda, kuidas sellist lahingut ette valmistatakse. Need paar päeva, kui rekonstruktorid lahinguväljale saabusid ja telkides ning kaevikutes elasid, avasid nende meeste, naiste ja laste pärisolemuse. Kuna minu film on rohkem selline vaatlev dokumentalistika, siis montaažis läks omajagu aega temporütmide sättimisele. Nii see aeg kulus.