«Marie Under n…s oblikate vahel, jaa, jaa, jaa…» – nii jäädvustas 2000ndate rullnokluse oma aja kroonikasse Rasmus Merivoo. Te olete «Tulnukat» muidugi näinud?
Oo jaa, ma olen fänn lausa.
See on mõnus, toores ja ropp. Väga naljakas. Sellepärast olengi. See esimene kiht võib tunduda labane, aga tegelikult ei ole. Juba pealkiri ise… Kui semiootilist analüüsi tegema hakata, võib siit nii mõndagi välja lugeda.
Mulle tundub, et teie filmis leidub vähemalt üks kummardus «Tulnukale», kui Marika Vaarik küsib Allarilt retooriliselt, kas elu on seiklus. («Elu on seiklus, v…u küll» oli «Tulnuka» moto.)
Kui, siis küll mitte teadlik. See «Elu on seiklus» sündis meil võtetel kohapeal. Aga paralleelid on muidugi kahe filmi vahel olemas. Me mõlemad, ja ma usun seda ka «Tulnuka» kohta, kuigi see ei pruugi ehk kohe välja paista, tahame sisimas väita, et ka oss on inimene. (Naerab.) Ja isegi päris lahe inimene. Lihtsalt see on meil natuke erinevalt esitatud.
Nii et ma kummardan oma filmiga hea meelega «Tulnuka» ees.
Teie ütlete oss, meie ütlesime kunagi rullnokk või jõmm. Kas see on üks ja seesama?
Ossid on samamoodi rullnokad, ainult nokad pole võib-olla enam nii rullis nagu 1990ndatel. Noka rullisoleku protsendi moodul on lihtsalt muutunud. Aga ossindus ise on ka muutunud, sellist lahedat õiget eesti maaossi jääb üha vähemaks. Nüüd on tekkimas mingi uus tõug osse, sellised euro-ossid. Kui välimääraja järgi vaadata, siis nende stiil on rohkem mingisugused lillelised püksid, Havanna stiilis punutud kaabu, aviaatori prillid ja varbavaheplätud, bemarid on Lexuste vastu vahetatud (ilmselt raha on rohkem) ja ka muusikamaitse on arenenud tränalt moodsama elektroonilise tantsumuusika peale.