Kuldse Maski valguses ja varjus

Sven Karja
, teatrikriitik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lavastaja Juri Butussovi (Lensoveti-nim teater) «Kabaree Brecht» kasutas alusmaterjalina lõike nii Bertold Brechti näidenditest kui teatriteoreetilistest tekstidest.
Lavastaja Juri Butussovi (Lensoveti-nim teater) «Kabaree Brecht» kasutas alusmaterjalina lõike nii Bertold Brechti näidenditest kui teatriteoreetilistest tekstidest. Foto: Kuldne mask

Tänavu 22. korda Moskvas toimunud festival Kuldne Mask on oma profiililt võrreldav meie Draamaga, ent oma mastaapidega põrutab ta kaugelt üle: kestus ligi kolm kuud, ligi sada lavastust, lugematul hulgal tõsiseid mõttevahetusi ja jututubasid, sekka ka slaavilikku glamuuri.

Et kogu seda kehandit kuigivõrd struktureerida, on moodustatud temaatilised eriprogrammid, tänavu näiteks lasteteatrile ja linnaruumis (eeskätt raudteejaamades) toimuvatele perfonksidele keskenduvad. Üks neist programmidest, tänavu 17. korda toimunud Russian Case (RC) on kokku pandud välisvaatlejate huvisid ja soove (sh võimalikku müügiedu teistes riikides) silmas pidades.

Seekordse RC kuraatori, kriitik Pavel Rudnevi valik sisaldas 24 lavastust, neist mitmed toimusid paraku samal ajal ja seetõttu tuli valik teha suuresti kõhutunde põhjal –  Vene ääretul teatrimaastikul eksimatult orienteerumine lihtsalt ei mahu inimvõimete piiridesse. Seda tänuväärsemad olid RC programmi mahtunud hommikused vestlusõhtud kuraatori ja mitmete praktikutega, kus tulid jutuks praeguse Vene teatri sõlmküsimused laiemas plaanis.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles