Kuidas sai alguse teievaheline koostöö ja mõte lavastus käsile võtta?
Riina Maidre: Ma helistasin Nerole. Küsisin, mis riigis ja linnas ta parasjagu omi asju toimetab. Mulle tundus, et mul on Nerot järsku vaja. Uurisin, et kas talle tundub ka, et üks “suur burlesk” käib ümberringi, mille peale tema vastas, et jah, just eile mõtles sama asja peale.
Nero Urke: Ega me ju ei tea, mis mõtted ja kavatsused teiste inimeste sisemaailmas krutivad. Oma asju teab igaüks ise. Aga samas mulle tundub, et tuleks möönda mingisuguse külgetõmbejõu mõju, sest ideed, mis otsivad omavahelist kokkupõrget, hakkavad üksteise poole liikuma. Asisemal tasandil - saime kokku, leidsime, et meil on ühised huvid, mis meid kunstnikena käivitavad ning otsustasime, et jep, hüppame sellesse protsessi pea ees sisse, võtame kõik kaasnevad riskid ehk tõmbame nöörid pingule. Seejärel läksime juba Priit Raua jutule.
Ma tahaksin seda sõnastada kuidagi nii, et on olemas ideed, mis tahavad väljenduda ja hetkel teevad nad seda meie kaudu.
Millele viitab lavastuse abstraktsena näiv pealkiri “Skaala surm” ?
RM: See on inimese lugu. Eksistentsialistlik, jaa, aga ma arvan, et millegi palju vähemaga polegi ka mõtet tegeleda.
NU: Skaalat võib siinkohal tõlgendada kui kaarti. Mõõtkava, milles tuuakse kokku erinevaid äärmusi, kuid ka stiile ja esteetikaid. See on nagu ahel, kus on kõrvuti elemendid, mis tavaloogikas kokku ei käi. Ja skaala surm on ka võimalus öelda lahti mõõtkavast. Samas surm on midagi, mis osutab elule ja kõigele, mis selles sisaldub. Küll veidi pööratud loogika, aga seetõttu peaks ütlema, et liigume skaaladel, mis on laiemad kui kriips sünni- ja surmadaatumi vahel.