Niimoodi juhatas pressiteade sisse Tauno Kangro tänavuse teise juubelinäituse. Vabaduse väljakul pole oma ajutist kohta leidnud mitte ainult suurvormid – monumentaalsed, massiivsed Kalevipojad, ürgveised, sead ja muu –, vaid ka väiksemad vormid, pisiplastika, Tauno Kangro light: väänlevad naisekehad, pillimehed, klounid, sulelised jne. Iga päev saadab näitust ka mõni show-element: klounid, akrobaadid, pillimehed, keda meister siis ka kohapeal modelleerib.
Läksin esmaspäeval Tauno Kangro näituse «Muistne vägi kivis ja metallis» avamisele, sest huvi oli omajagu üles köetud või olin seda ise üles kütnud. Kui näituseplats juba paistma hakkas, teritasin kohe silma, vana ajakirjanikupositsioon ja uudishimu lõi välja: näeks ikka kohe, näeks ikka enne veel, kui kõik alles algab, saaks juba infot, saaks juba uudist.
Ei saaks öelda, et inimesi poleks olnud, aga ei saaks ka öelda, et neid seal liiga palju oli. Võiks öelda, et näituse avamine toimus teatavas kultuurivaakumis või sügavas päikesepaistelises härgmullis. Täiesti puudusid kõikvõimalikud kunstiilma tegelinskid, polnud isegi ühtegi sellist uurivamat, esteetilist kurioosumit või ürituslikku kurioosumit takseerima tulnud pilku. Vaatamata sellele, et näitus avati Vabaduse väljakul, polnud kolleegi õnnitlema tulnud ükski funktsionäär kohe kõrvalmajas asuvast kunstihoonest, Eesti Kunstnike Liidust, Kaasaegse Kunsti Eesti Keskusest ega midagi.
Teisel pool Vabaduse platsi asub Tallinna linnavalitsus, keskerakondlik linnavalitsus, millega poolkorruptiivseid suhteid on Kangrole samuti ette heidetud. Oli skulptorgi aastaid erakonna liige, kuid hiljem leidnud, et sellest kuuluvusest oli talle rohkem kahju kui kasu. Nagu Madis Jürgen 2012. aastal oma loo Kangroga sisse juhatas: «Skulptor Tauno Kangro räägib, kuidas kõrge linnaametnik Elmar Sepp (kes praegu vangis istub) teda viie aasta eest Keskerakonda meelitas ja partei ta hiljem lolliks tegi.»