Eesti muusikud tegid Wroclawis ilma

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tarmo Johannes selgitamas Wroclavis osalusmängu
Tarmo Johannes selgitamas Wroclavis osalusmängu Foto: Madli-Liis Parts

Läinud nädalavahetusel kujunes praegune Euroopa kultuuripealinn Wroclaw ja sealne pompoosne rahvusliku muusikafoorumi kontserdimaja (Narodowe Forum Muzyki, NMF) eesti elektroakustilise muusika tulipunktiks. Sündmus oli mõneti sümboolnegi, sest just Poola festivalid olid juba 1960. aastatel eesti heliloojatele aknaks rahvusvahelisse nüüdismuusika maailma. 

Noor helilooja Marianna Liik esitles 7. Tauron Musica Electronica Nova festivali raames Tallinnast inspireeritud kava, Tarmo Johannes ja Tammo Sumera korraldasid osaluskontserdi ning rahvusvaheline heliloojate rostrum tõi eesti heliloojatele erakordse tunnustuse Maria Kõrvitsa võidu ja Ülo Kriguli 2. kohaga. Paralleelselt nende sündmustega toimus kontserdimajas ka Euroopa Muusikanõukogu (European Music Council) aastakoosolek, kus Eesti esindajad on samuti aktiivsed.  

Tauroni uue elektronmuusika festival meenutas kontseptsioonilt ehk enim meie Eesti Muusika Päevi, olles platvormiks erinevat laadi kollektiividele ja eri põlvkondadest heliloojatele uue muusika tutvustamisel. Samuti lähtusid kontserdid festivali üldteemast, mis oli sedapuhku «Kasvamine» («Growing»). Ainus tingimus esinejatele oli, et igas teoses peab kasutama elektroonikat.

Tagasi üles