Eesti muusikud tegid Wroclawis ilma

Tarmo Johannes selgitamas Wroclavis osalusmängu

FOTO: Madli-Liis Parts

Läinud nädalavahetusel kujunes praegune Euroopa kultuuripealinn Wroclaw ja sealne pompoosne rahvusliku muusikafoorumi kontserdimaja (Narodowe Forum Muzyki, NMF) eesti elektroakustilise muusika tulipunktiks. Sündmus oli mõneti sümboolnegi, sest just Poola festivalid olid juba 1960. aastatel eesti heliloojatele aknaks rahvusvahelisse nüüdismuusika maailma. 

Tellijale

Noor helilooja Marianna Liik esitles 7. Tauron Musica Electronica Nova festivali raames Tallinnast inspireeritud kava, Tarmo Johannes ja Tammo Sumera korraldasid osaluskontserdi ning rahvusvaheline heliloojate rostrum tõi eesti heliloojatele erakordse tunnustuse Maria Kõrvitsa võidu ja Ülo Kriguli 2. kohaga. Paralleelselt nende sündmustega toimus kontserdimajas ka Euroopa Muusikanõukogu (European Music Council) aastakoosolek, kus Eesti esindajad on samuti aktiivsed.  

Tauroni uue elektronmuusika festival meenutas kontseptsioonilt ehk enim meie Eesti Muusika Päevi, olles platvormiks erinevat laadi kollektiividele ja eri põlvkondadest heliloojatele uue muusika tutvustamisel. Samuti lähtusid kontserdid festivali üldteemast, mis oli sedapuhku «Kasvamine» («Growing»). Ainus tingimus esinejatele oli, et igas teoses peab kasutama elektroonikat.

Tagasi üles