Laura Põld on üks neist, kes on otsustanud loobuda traditsioonilisest maalikunstist ja laotada teos hoopis mööda ruumi laiali. Maal kui installatsioon, öeldakse sellise asja kohta. Sellesse saab sisse minna, nagu ühes Jaak Kangilaski kunagise televisioonisaate mõistatuslikus pealkirjas: «Pildi sisse minek». Kohataju ja selle loomine on tema töödes kesksel kohal. Kohtadest me temaga peamiselt rääkisimegi. Koht, kus ta käinud pole, aga kuhu kindlasti minna tahaks, on Johannesburg Lõuna-Aafrika Vabariigis.
Tellijale
Laura Põllu pildi sisse minek
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
-Palju õnne! See küsimus võib tunduda formaalsem, kui ta tegelikult on, aga mida Köler Prize’i võit teie jaoks tähendab? Kui oluline see auhind on, millisena te selle tähendust näete?
Aitäh! Köleri-võit tähendab minu jaoks seda, et žürii on pannud tähele ka minu tegevust enne seda võistlusnäitust. Viimasel aastal tihedaks läinud näitusetegevus, mis ei ole ju iseenesest nii-öelda keskmine väärikas tasustatav palgatöö, võis endas tekitada kahtlusi: kas tegemist on ikka täiskasvanule kohase elustiiliga. Auhinda võtangi seetõttu kui saatuse positiivset ninanipsu – praegu ei ole aeg vaagida võimalikke arukamaid elukutsevalikuid, võlad saavad kaetud ja järgmised plaanid tuule tiibadesse.