Laura Põllu pildi sisse minek

Köler Prize 2016 peapreemia laureaat Laura Põld.

FOTO: Liis Treimann

Laura Põld on üks neist, kes on otsustanud loobuda traditsioonilisest maalikunstist ja laotada teos hoopis mööda ruumi laiali. Maal kui installatsioon, öeldakse sellise asja kohta. Sellesse saab sisse minna, nagu ühes Jaak Kangilaski kunagise televisioonisaate mõistatuslikus pealkirjas: «Pildi sisse minek». Kohataju ja selle loomine on tema töödes kesksel kohal. Kohtadest me temaga  peamiselt rääkisimegi. Koht, kus ta käinud pole, aga kuhu kindlasti minna tahaks, on Johannesburg Lõuna-Aafrika Vabariigis.

Tellijale

-Palju õnne! See küsimus võib tunduda formaalsem, kui ta tegelikult on, aga mida Köler Prize’i võit teie jaoks tähendab? Kui oluline see auhind on, millisena te selle tähendust näete?

Aitäh! Köleri-võit tähendab minu jaoks seda, et žürii on pannud tähele ka minu tegevust enne seda võistlusnäitust. Viimasel aastal tihedaks läinud näitusetegevus, mis ei ole ju iseenesest nii-öelda keskmine väärikas tasustatav palgatöö, võis endas tekitada kahtlusi: kas tegemist on ikka täiskasvanule kohase elustiiliga. Auhinda võtangi seetõttu kui saatuse positiivset ninanipsu – praegu ei ole aeg vaagida võimalikke arukamaid elukutsevalikuid, võlad saavad kaetud ja järgmised plaanid tuule tiibadesse. 

Teisalt ei saa Köleri puhul jätta mainimata, et sellise spordivõistluse formaadis on kunsti teha päris raske, mul puudub ka see spordinärv. Mõnes mõttes jäi esimene potentsiaalne koostöö teiste nomineneeritud kunstnikega ka selle võistlusmomendi varju. Kõik väärivad ja ootavad tunnustust ja tahavad oma loomingus edasi areneda.

Tagasi üles