Tänavu 69. sünnipäeva pidav Hollandi Festival on sama auväärne ja mõjukas kui näiteks Avignoni ja Edinburghi teatrifestivalid. Amsterdamis toimuva festivali programmis on esindatud nii teater, muusika, tants, ooper, filmikunst kui ka popkunst. Festivali märksõnadeks on innovatiivsus, atraktiivsus ning kõrge kunstiline tase.
Ene-Liis Semper ütleb, et sai Hollandi Festivali mastaabist aru siis, kui veebruaris pressikonverentsil käis. «Loomulikult on sellise festivali avamine ja sellega kaasnev tähelepanu ainult tore,» lausub Semper, kommenteerides au avada nii mõjukas festival.
4. juuni etendusel viibisid publiku seas ka Hollandi kuningas Willem-Alexander ja kuninganna Maxima. Kuningapaar tuli etenduse järel lava taha, et kohtuda lavastajate ning näitlejatega. «Vestlus kuningapaariga oli meeldiv ja sundimatu ning lavastust kommenteerides tundsid nad huvi, kuidas sellise gigantse struktuuri väljatöötamine tehniliselt võimalik on. Hästi informeeritud inimestena olid nad kursis ka NO99 arvusüsteemiga ja muretsesid, mis saab siis, kui jõutakse nullini. Samuti mäletas kuninganna Maxima hästi oma 2002. aasta lühivisiiti Tallinna, kuna see oli talle esmakordne ametlik visiit Madalmaade printsessina,» meenutab Semper.
Lavastust «Die Stunde…» mängiti Hollandi Festivalil kolm korda täissaalidele. Kusjuures kõik piletid müüdi läbi juba enne esimest etendust. «Festivali avaetenduste selline populaarsus näitab ilmselt, et korraldajad on teinud õige valiku,» rõõmustab Semper.
Publiku vastuvõttu võib kirjeldada vaid ülivõrdes. Pühapäevasel ehk teisel etendusel tõusid aplodeerivad vaatajad selle lõppedes nii kiiresti püsti, et näitlejad, kes laval kummardades tavaliselt ka saalis istuvat koori tutvustavad (koor on publiku hulka peidetud), pidid selle seekord vahele jätma.