Rakvere teatri tänavune suvelavastus on kindla peale minek – Andrus Kivirähk toob alati publiku saali. Võib-olla oligi teatri suurim möödapanek see, et «Maailma otsas» sai lavastatud vabaõhutükina, sest kui menuromaani dramatiseering oleks toodud lavale talvehooajal, jätkunuks publikut ka järgnevaks kümneks aastaks. Suurepärane eeskuju on Eesti Draamateatri 2002. aastal esietendunud «Eesti matus», mis vaatamata tugevale tolmukorrale on publiku seas siiani vägagi populaarne.
Tellijale
Teater, kus sai naerda, aga nutta ei saanud (1)
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Raivo Trassi lavastatud tüki «Maailma otsas» kohta ei saa kasutada Kivirähki loodud teatrikriitiku Vooremäe sõnu. Rakveres ei saanud nutta ega naerda, sest hingekriipivat polnud ses lavaloos midagi. Muiata sai, tõsi, rakverelased said ka naerda, kohati lausa südamest, eriti siis, kui teatrijuhid Vello Väli ja Üllar Saaremäe töötu näitleja Gunnari ja ristsõnalooja Oidermaana publiku ette ilmusid. Suured ja tähtsad mehed olid muudetud külajoodikutes, ohututeks intellektuaalideks, kelle eesmärk on pika päeva lõpus veel mõni lonks õlut saada.