Pärnus võitis Iraani pulmafilm

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Auhinnatorti lõikavad lahti (vasakult) parima kodumaise doki auhinna võitnud Toomas Järvet, Suure Auhinna vääriliseks tunnistatud Mohammadreza Farzad Iraanist ja parima teadusliku filmidokumentatsiooni auhinna saanud Sas Carey USAst.
Auhinnatorti lõikavad lahti (vasakult) parima kodumaise doki auhinna võitnud Toomas Järvet, Suure Auhinna vääriliseks tunnistatud Mohammadreza Farzad Iraanist ja parima teadusliku filmidokumentatsiooni auhinna saanud Sas Carey USAst. Foto: Pärnu filmifestival

Laupäeval õhtul rulliti Pärnu Uue Kunsti Muuseumi ette maha punane vaip, et lõpetada pidulikult XXX Pärnu Rahvusvaheline dokumentaal- ja antropoloogiafilmide festival. Parimaks tunnistas rahvusvaheline žürii Iraani režissööri Muhhammaredza Farzani «Pulmafilmi» (Wedding: a film), eesti tõsielufilmidest võitis Toomas Järveti «Karmil pinnal».

Filmipidu, mis rahvasuus tuntud ka kui Soosaare festival (peakorraldaja Mark Soosaare järgi) tõi juba 30. aastat järjest nädalaks suvepealinna valiku häid dokumentaalfilme üle terve maailma. Seekord olid fookuses nii aktuaalsed pagulasteemad kui ka lapsed, festivali alapealkiri oli «Lapsed on targemad» ning treileris mängis blond kihnu neiu Mirjam mererannas lõõtspilli.

Võidufilmi sünnilugu on üsna omapärane. Nimelt hakkas režissöör koos oma naisega kokku panema filmi Iraani pulmatraditsioonidest ning otsustas liita linateosesse ka oma hääbuva armuloo. Nii olid filmi põimitud nii nende endi pulmapäeval filmitud kaadrid kui ka kaadrid sellest, kuidas selleks hetkeks juba eksnaine nende filmi kokku monteerib. Viimane sealjuures on kaamera suhtes üsna tõrges.

Märksõnad

Tagasi üles