Ühesõnaga: jõupositsioone mängitakse nii osavalt ümber, et vaatajal on võimalus kiirelt solvuda ja pettunult lahkuda, või hoopis paigale jääda ja jälgida, kuhu see asi nüüd edasi areneb.
Parim näide on kaasaegne mustkunst, kus laval reedetakse kõik trikid. Esialgu on lõbus avastada, kui lihtsalt sind on haneks tõmmatud ja mõista oma rumalust. Aga näidates publiku liikmele peeglit, näitab mustkunstnik peeglit ka iseendale, ta toob ka enese tagasi maa peale. Ta ütleb, et ei ole midagi enamat või paremat pealtvaatajast, et ta ei ole päriselt nõid, vaid tavaline poiss, kes on õppinud näpuotsaga füüsikat või arendanud käelist osavust.
Kuid publikul on ka võimalus otsustada, et mind ei huvita, ma ei taha teada, kuidas need trikid käivad, ma ei taha, et lavalolija oleks minuga sarnaselt lihtne inimene, ma tahan tagasi oma usku müstikasse, ma tahan hierarhiaid, ma lausa nõuan autoriteeti.
Kaasaegne etenduskunst on arenenud üle põlvkonna pikkuse aja ja juba on ka seal tunda omaenese reeglite kehtestumist ja tabude väljakujunemist. Targad vaidlevad lõpmatuseni selle üle, kas sõna määrab maailma või maailm sõna. Mina seda asja ei tea. Aga kui kaasaegne etenduskunst hakkab käituma ja ka mõjuma sarnaselt traditsioonilisega, siis on kaks võimalust.
Esiteks võib nihutada selle, mis just oli kaasaegne, aga enam ei ole, traditsioonilise alla ja hoida päriselt kaasaegne veidi segases alas, teiseks aga mõelda etenduskunstile, mis veel täpselt ei tea, kuidas ja mida ta teeb, välja uus nimetus.