Tartu Kunstimaja suures saalis avatakse Peeter Alliku isiknäitus «Siin kaigub sügislinnu hüüd», väikeses saalis Priit Pangsepa maalinäitus «Viljandi Priit», monumentaalgaleriis Jass Kaselaane objekt «Majakas». Näitused avatakse 25. augustil 18.00 ja jäävad avatuks 19. septembrini.
Tartu Kunstimaja avab 25. augustil kolm uut näitust!
Peeter Allik «Siin kaigub sügislinnu hüüd»
Nii graafiku kui maalikunstnikuna tuntud Peeter Allik on Eesti poliitilise satiiri suurkuju. Näitus „Siin kaigub sügislinnu hüüd“ Tartu Kunstimajas keskendub Alliku maaliloomingule. Paralleelselt viimasel paaril aastal valminud töödega esitab näitus valiku 80ndate lõpus ja 90ndatel ning käesoleva sajandi alguses teostatud maalidest.
Peeter Allik (snd 1966) kuulub Kursi Koolkonna asutaja liikmete hulka. On pälvinud nii Ado Vabbe, Konrad Mäe kui Kristjan Raua preemia ning rea peamiselt graafikakunstile keskenduvaid preemiaid kodus ja välismaal.
Priit Pangsepp «Viljandi Priit»
Priit Pangsepa enesekaemuslik maalinäitus «Viljandi Priit» annab sissevaate Pangsepa viimase paari aasta loomingusse. Pangsepa allegoorilise süžeega maale iseloomustab irooniline pilk inimeseks olemise eksistentsialistlikele probleemidele, kuid moraliseeriva ängi asemel tervitab kunstnik vaatajat süüdimatu hedonismiga.
Priit Pangsepp (snd 1966) on üks Kursi koolkonna asutaja liikmeid. Pangsepp lõpetas Tartu Kunstikooli 1985, on 1992. aastast Eesti Kunstnike Liidu ja Tartu Kunstnike Liidu liige. Pangesepp on osalenud Tartu Kunstimajas mitmel Kursi koolkonna näitusel ning on olnud eksponeeritud aastanäitustel. Viimasest isiknäitusest Tartus möödub tänavu aga kümme aastat.
Jass Kaselaan «Majakas»
Jass Kaselaane objekt «Majakas» oli esmakordselt eksponeeritud käesoleva aasta kevadel Tallinna Linnagaleriis. Mängimine sõna ja skulpturaalse vormi kooskõlale ning vastuolule on Kaselaant paelunud õpingutest saati – nii oli ta bakalaureusetööks kümme aastat tagasi Tartu Kõrgemat kunstikooli lõpetades abstraktne vorm nimega «Armastus».
«Kui ma alguses püüdsin vormitust vormida, siis lõpuks tekkisid ikka mingisugused nägemused, mida see asi meenutab ja ma püüdsin sellele anda mingit püüdlust või soovi kuuluda. Inimene on tahes-tahtmata niimoodi ehitatud, et ka vormitutes asjades kipub ta nägema või leidma vormi või mingisugust konkreetset objekti» selgitas Kaselaan «Majakat» ERR-ile.
Selle selgituse alusel võib «Majakat» pidada mõtteliseks jätkuks Kaselaane 2014. aastal Artishoki Biennaalile teostatud objektile «Nimetu». Olenemata autori väitest, et tegemist on abstraktse vormiga, nägid toona kõik selles laeva.
Jass Kaselaan (snd 1981) on üks Eesti tunnustatumaid skulptoreid. 2011. aastal pälvis ta Anton Starkopfi preemia, 2014. aastal võitis ta Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseumi väljaantava Köler Prize skulptuuride grupiga «Nukkude väljak», mida eksponeeriti 2015. aastal ka Läti Kunstimuuseumis ning mis on 2016. aastast eksponeeritud Kumu Kunstimusueumi õeul. Kaselaanel on varem olnud kaks isiknäitust Tartu Kunstimajas – 2011. aastal «Hingede rändamine» ning 2012. aastal «Aed».
Kaselaan lõpetas Tartu Kõrgema Kunstikooli 2006. aastal ning kaitses 2008. aastal magistrikraadi Eesti Kunstiakadeemias.