Kui Arno Oja 1969. aastal koos siinkirjutajaga oma ülikooliteed eesti filoloogias alustas, käibis ilmuvate kirjandusteostega sünkroonselt avaldatud arvustuste üldnimetajana «jooksev kriitika» (vt ka lk 272). Kui kriitikud sellest «jooksmisest» mingi valiku üllitasid, siis iseloomustati seda kui «vahefinišit», taustal muidugi teadmine, et Tuglase «Kriitika» on nii etalonina kui ka kogumina finiš. Arno Oja kriitikavalimik on tema kriitikuelu esimene vahefiniš.
Metakirjanik Arno Oja vahefiniš
Aga jah, Oja õpiaegadel ja veel mõnevõrra hiljemgi ei olnud rohi rohelisem ega taevas sinisem, ent ajalehtedes, ajakirjades ilmuvad arvustused olid pikemad, tausta kaasavad ja seoseid loovad, teosest lähtuvad, analüüsivamad ja kriitilisemad. Oli isegi võimalik eristada kriitikuid tsunftina. Oli olemas eri žanre (retsensioon, ülevaade, portree, intervjuu, kirjanduslik följeton, annotatsioon) viljelev ning eneseteadlik kriitikakultuur. Ühe või teise raamatu kohta ilmus mitu arvustust, mis võimaldas võrrelda omavahel kriitikute vaatekohti. Ja mitte ainult vaatekohti, vaid ka erinevaid stiile. Hiljem nende aegade kriitikat analüüsides jõudsin koguni arusaamale kriitikast kui spetsiifilise kirjanduskriitilise mõttetegevuse tulemist, kui liitkõnest, mis toimib sillana sotsiaalse ja kirjandusliku diskursuse vahel. Hakkasin nägema kriitikas metakirjandust.