Eesti teatri keskmine, hea ja isegi väga hea

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Heili Sibrits
Copy
Cabaret Rhizome’i «Otsuse anatoomia». Pildil Anatoli Tafitšuk ja Päär Pärenson.
Cabaret Rhizome’i «Otsuse anatoomia». Pildil Anatoli Tafitšuk ja Päär Pärenson. Foto: Cabaret Rhizome

Äsja tutvustatud uuringust «Eesti teatri roll ja positsioon ühiskonnas» selgus, et 91 protsenti teatris käinutest ootab, et vaadatav etendus oleks lõbus ja pakuks meelelahutust. Sellistele ootustele vastava teatritüki valimine Draama laiast programmist oli raske, aga mitte võimatu. Lõbu ja lusti pakkusid näiteks Eesti Draamateatri «Tartuffe», aga ka Cabaret Rhizome’i «Otsuse anatoomia».

Turu-uuringute ASi läbi viidud uuringu põhjal sooviks 87 protsenti vastanuist, et teater näitaks tundeid, nagu näiteks armastust ja vihkamist. 83 protsenti ootab, et teater mõtestaks üldinimlikke väärtusi ja tegeleks elu mõttega. 69 protsenti leiab, et teater võiks pakkuda elule uut vaatenurka. Neile ootustele vastasid aga Draama kõik lavastused. Kõigele lisaks ootab 51 protsenti teatrikülastajatest, et teater võiks olla uuenduslik ja avangardne. Ka sellist etenduskunsti pakkus eelmisel nädalal Tartus peetud teatrifestival ohtralt.

Parim polegi parim

Tagasi üles