Kivirähk kirjutas lihtsa loo, mida tasub vaadata juba Merle Palmiste ja Piret Raugi pärast

Rait Avestik
, teatrikriitik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Piret Rauk ja Merle Palmiste Aare Toikka lavastuses «Alias», mis põhineb Andrus Kivirähki tekstil.
Piret Rauk ja Merle Palmiste Aare Toikka lavastuses «Alias», mis põhineb Andrus Kivirähki tekstil. Foto: Siim Vahur

Mõnes mõttes võib nüüdset VAT Teatri uuslavastust «Alias» näha ühe osana Andrus Kivirähki ja lavastaja Aare Toikka «intiimse kahe tegelase draama» triloogiast, kuid vaevalt et see Kivirähki-Toikka inimhingede inseneritöö viimaseks jääb ja seega ei saa siin seda koostööd kuidagi mingite arvudega piiritleda või lukku panna.

Seda enam, et VAT Teater on läbi oma ajaloo hulgaliselt kahe (või 2+1) osatäitjaga rohkem või vähem psühholoogilisi inimeseks olemise käsitlusi oma repertuaari võtnud. Ja mitte lihtsalt võtnud, vaid tegemist on olnud VAT Teatrile omaste mänguliste, kuid intiimsete vaadetega sellele, millest meie elu koosneb. Ja just igapäevaelu, sest teist elu polegi. Ei saa rõhutamata jätta (mis käib ka nüüdse lavastuse kohta), et tihtipeale on need «2+1»-lavastused (ja ka näidendid) sündinud just mõne konkreetse näitleja tõttu ehk enne oli näitleja ja siis tuli kõik muu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles